16 Mart 2010 Salı

Müge İplikçi ve Çizgi roman

MEDYATAVA RÖPORTAJ-Yazar Müge İplikçi'yle bir çok konu arasında çizgi roman konuşulmuş.
...
Bütün çocuklar gibi, hayalle gerçeği bir arada yaşayan Sibel’in en çok yapmak istediği şey uçmak. Siz kendi çocukluğunuza döndüğünüzde daha çok neyi hayal ederdiniz?
Uçmak benim hayallerimden biriydi. Zaman içersinde yolculuk yapmak, dahası ışınlanmak da çok ilgimi çekerdi. Bunda elbette Uzay Yolu hastası olmamın bir rolü var. Dünyaya dışardan bakmak, farklı gezegenlere gitmek de hayallerimin arasındaydı. O dönemlerde okuduğum Red Kit de beni farklı yerlere çekmedi değil. Çizgi roman okumayı o zaman da çok severdim. Zagor vazgeçilmezlerimdendi. Bunu farkeden annem beni benzer ama başka bir yöne sevketti. Milliyet Çocuk Dergisi o dönemde çağdaş klasikleri çizgi roman olarak yayımlıyordu. O derginin benim kuşağıma kattıklarını asla göz ardı edemem. Çizgi roman olarak yayımladıkları o klasik eserler, benim bugünkü edebiyata duyduğum sevginin temellerini atmıştır. Dostoyevski’yi, Balzac’ı bu çizgi romanlarla tanıdım ilk. Kendiliğinden gelişen bir süreçti. Ve sonra bu yapıtların hafifletilmiş olanlarını, derken asıllarını okumaya başladım. Sonra ‘tamam’ dedim ‘ben yazar olacağım.’ Sırası gelmişken söyleyeyim: Şimdilerde çizgi roman sektöründeki gelişmeleri görüyor ve mutlu oluyorum. Kuşaktaşı birçok çocuk gibi kitap okumaktan pek haz etmeyen oğlum geçen gün benden çizgi roman halinde basılmış olan Dracula’yı istedi ve biraz zorlansa da kitabı okudu. Annemin yolundan gidip bu işin takipçisi olacağım; bakalım nereye varabileceğiz.
...

Günışığı kitaplarıyla nasıl çalışmaya başladınız? Mine Soysal hakkında neler söylemek istersiniz?
Yazdığım çocuk kitapları Günışığı Kitaplığı ile günışığına çıkacak! Büyükler için yazdıklarım ise yine Everest’ten. Ülkemizdeki çocuk kitapları ve bu kitaplara yönelik bakış açısı yavaş yavaş değişiyor. Günışığı Kitaplığı bu işi gerçekten profesyonelce yapan ilklerden. İşlerini ciddiye alıyorlar. Beni Müren Beykan ve Mine Soysal ile tanıştıran Semih Gümüş’tür. Gümüş’ün editörlüğünü üstlendiği gençlere yönelik Köprü Kitapları serisi için bir kitap hazırlamamı istiyorlardı. Bunu konuşurken elimde ‘hazır’ bir çocuk kitabı olduğunu söyledim Müren Beykan’a. O da ‘tamam’ dedi ‘getirin bakalım.’ Süreç böylece başladı. Mustafa Delioğlu’nun muhteşem desenleriyle eşlik ettiği gerçek bir ekip çalışmasından sonra Uçan Salı canlandı. Müren ve Mine’ye hem okur hem de yazar olarak teşekkür ediyorum. Yaptıkları iş çok kıymetli: Çocuk edebiyatı!

...
SAYIM ÇINAR
sayimc@superonline.com

Son derece keyifli söyleşininin tamamı

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails