16 Mart 2010 Salı

MERCAN "Sana Değil X-Man"e

Pop müzik dünyasına "Sana Değil Kardeşine" klibiyle hızlı bir giriş yapan Mercan'la çizgi roman üzerine kısa bir sohbet ettik. Kim bilebilirdi ki, Mercan çizgi roman okuruymuş.
Ümit - Mercan kimdir onu tanısak önce.

Mercan - Mercan kedilerin çatılarda gezdiği bir mart günü doğmuş. Sonra da önüne gelen tüm kapılardan geçip her alemi gezip kolaçan etmiş en sonunda da kendi alemini yaratmış orda takılan insanoğlu görünümlü bir yaratık. İnatçı, bir miktar idealist, anarşist ruhlu, bedenen minyon, renkleri, notaları, evrendeki sesleri merakla dinleyen ve kucaklayan bişey.

Ümit - Albüm yeni çıktı ama arabalardan avm'lere kadar her yerde çalıyor, satışları nasıl bari?

Mercan - Hiçbir fikrim yok. Hiç sormuyorum. İnsanların tepkileri albümün kaç sattığımdan daha çok ilgilendiriyor beni açıkçası.

Ümit - Çizgi romana geçmeden merak edecekleri bilgilendirelim, konserler olacak mı, olacaksa nerelerde olacak?

Mercan - Eskişehir, İzmir, Amsterdam ve İstanbul'da konserlerimiz olacak. Hazırlıklarımız sürüyor. Tarihleri ve yerleri duyuracağız. Fakat şunu söyleyebilirim ki süprizler aleminden kopup gelmiş bir sahne performansına hazırlıklı olsun herkes.

Ümit - Mercan çizgi romanı okudu mu hiç? En çok hangisini okudu?

Mercan - X-Men'i okudum... Mutant olmak isterdim

Ümit - Kadın karakterleri nasıl buluyor

Mercan - Çok seksiler :) Fakat yeterince kadın karakter olmadığını düşünüyorum…

Ümit - Kadın kahramanlardan örnek aldığı oldu mu, neden

Mercan - X-Men'den Jean Grey. Çünkü o herşeyi kontrol edebiliyor ve beşinci seviyede bir mutant. Onun şizofrenliğini seviyorum.

Ümit - Erkek kahramanlardan en sevdiğin kim?

Mercan - Wolverine elbette… Adama hiç birşey olmuyor yahu ve hakikaten çok rrrrrrr’li bir erkek :) Ayrıca dünyada iyilerin varolmasi icin savaşıyor ve bir asi yanı da var elbette. Hep kalbini dinliyor… Ve kimseye geri vites yapmıyor. Alayına gider yani :)

Ümit - Wolverine'in gerçek olmasını ister miydin?

Mercan - Kendim de utant olmak isterken onun gerçek olmamasını ister miyim sence? İsterdim tabii yaaa

Ümit - En sevmediğin kahramanlar

Mercan - Şirinler….. Hele yeni dini bir kanalın tekrar dublaj yaptığı versiyonundan sonra iyice nefret ettim...

Ümit - Şu "Selamün aleyküm"lü selamların verildiği "Nerdeydin Şirin baba?" sorusuna "Cumadaydım" diyen Şirin Babalı versiyon sanırım bahsettiğin. Selam neyse de...

Mercan - Evet tastamam o.

Ümit - Son olarak ne söylemek istersen :)

Mercan - Merak ettigim seyler var.

Ümit - Çizgi romana dair mi?

Mercan - Evet.

Ümit - Sen sor, bildiğim kadarıyla ben yanıtlarım.

Mercan - Spiderman'in ölçüleri ne? Günde kaç öğün yer ve ne yer? Magneto boş zamanlarında ne yapar? Superman niye tayt'ın üstüne slip giyer? Biz giyince ayıp oluyo da o giyince kahraman mı oluyor? Nasıl mutant olabilirim? Sizde Ben10 saati var mı? Nasıl bulabilirim? Samuray Jack hiç yenilmez mi? Storm’a toplanıp söyleyelim de havaları düzeltsin gökten çamur yağıyor. Suya hasret mi kalacağız? Kıyamet mi geliyor, Apocalypse mi? Geliyorsa bu nasıl bir geliş? Yeşil Hulk olur da pembe Hulk olmaz mı? Çok mu karizması sarsılır? Mercan, "Hepsi Gay" şarkısını Şirinlere yazmış olabilir mi? Kovboy şarkısı gençlik marşı olsa olmaz mı? Bütün kahramanları bir arada göreceğimiz bir çizgi roman olsun diliyorum çünkü Şeker kız Candy’nin Wolverine’i gördüğünde ne yapacağını merak ediyorum.... Sorular bitmiyor biri beni durdursun...

Ümit - Bu sorular duracak mı bilmiyorum ama galiba yanıtları olmayacak, bağışla beni.

Mercan - Adios!!!

http://www.mercanonline.net/home.html
Mercan Facebook Fan Page
Sana Değil Kardeşine



Mercan MySpace Müzik Videoları


Ümit Kireççi

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails