23 Nisan 2017 Pazar

Bugün 23 Nisan Bir Yaş Daha Büyüyor İnsan: ÇROP 11 Yaşında

4 Nisan 2006 yılında kuruldu ÇROP. Bir yahoo yazışma grubu olarak. "Bir okur olarak çizgi romanı yaymak ve anlaşılmasını sağlamak için ne yapmalıyız?" sorusunu sormamın ve "Hiç bir şey yapamayız, satın alıyoruz ya daha ne yapalım!" yanıtını almamın üzerinden 11 sene geçmiş... Şimdi geriye bakınca neler yaptığımızı görüp katkısı bulunan herkesle gururlanıyorum. 

Ve tabi tekerimize çomak sokmak için didinenleri de gülümseyerek anıyorum...

Ümit Kireççi

Not - Doğum günümüz ilk yaptığımız işin tarihi olarak geçti kayıtlara. O da 23 Nisan... Ya işle var olacaktık ya da yok olacaktık. "Bizi çalışmak kurtarır" dedik ve 23 Nisan'ı doğum günümüz yaptık... Çene yaptığımız günleri değil :)

Logo - Büşra Güvenir Özyiğit (ödevden nerelere)

ÇROP Yahoo Yazı Grubuna Davet Metnimiz Şöyleşmiş:

"Tiyatrodan, çocuk edebiyatýna, þiirden,  sinemaya, çizgi romandan  eðlence  gruplarýna, kýsacasý  her yere  gönderilen  davet metnimiz:
    Bu güne kadar "üvey evlat" muamelesi gören ve tv dizileri ortaya çýkana kadar gençleri þiddete yöneltiyor diye öcü ilan edilen “Çizgi Roman Sanatý” bazý yayýnevlerinin azmiyle basýlmaya devam ediyor, okuyan kitlelerin bir sanat dalýyla buluþmasýný, estetik zevk kazanmalarýný, sanat sayesinde dünyaya daha çaðdaþ, daha güzel bir gözle bakmalarýný saðlýyor. Ancak, çevirmeninden editörüne, yazarýndan yayýnevi sahibine bu alanda emek veren hemen hiç kimse yeterli parayý kazanamýyor, severek yaptýðý iþle hayatýný kazanamýyor. Bu nedenle: 

1. Bu sanata katýlýmý arttýrmak, gençleri özendirmek 

2. Büyük firmalarý yönlendirmek 

3. Bu alanda emek verenlere sadece parayla deðil "moral" olarak da destek verebilmek. 

     ... için "KARTPOSTAL" atma hareketi baþlamýþ bulunuyor. 
     Kýsa adý ÇROP olan ÇÝZGÝ ROMAN OKURLARI PLATFORMU olarak bizler bu etkinliði "içimizdeki çocukluðu yitirmemek" adýna 23 Nisan çocuk þenliðinde baþlatarak her sene farklý emek gruplarýyla sürdüreceðiz. Bu sene bütün emekçiler adýna teþekkürümüzü "yayýnevlerine" vermeyi uygun bulduk.          Çizgi romaný seven sevmeyen, okuyan okumayan herkesi, diðer sanat dallarýna da sýçramasý dileðiyle bu etkinliðe destek vermeye bekliyoruz. Daha fazla bilgi ve kartpostal logo, yazý ve detay bilgilerine iletiþim için yapýlacak þey: 

              croplatform-subscribe@yahoogroups.com 

         …adresine, “ÇROP” baþlýðýyla kayýt olmak üzere baþvurmanýz olacaktýr.
 
     Sanat, sanat için emek verenler ve vefalý alýcýlarý var oldukça geliþecektir. 
ÇROP (Çizgi Roman Okurlarý Platformu)adýna 
ÜMÝT KÝREÇÇÝ"

Yahoo grup sayfamızın girişinde şunlar yazıyormuş:

"ÇROP, Çizgi Roman Okurları Platformu'nun projelendirme ve iletişim sayfasıdır. 

Sonra... Sonrasını ÇROPBlog'daki projelerimiz başlığından görebilirsiniz. Şaka bir yana hiç boş durmadık.


Gerçekleşen Projeler:
1. 23 Nisan 2006 "yayınevlerine kartpostal atıldı"
2. Cumhuriyet kitap eki, Sihirli Değnek sayfasına makale yazıldı
3. Türkiye'nin ilk ÇİZGİ ROMAN KÜTÜPHANESİ'ni 25 Aralık 2006'da 
açtık.
4. http://croplatform.wordpress.com/ açıldı
5. http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/ yeni blogumuz
6. 21, 22, 23 Nisan 2008 günlerinde Karnaval 23 Nisan Çocuk Şenliğinde 
bedava çizgi roman okuma standı kurduk, okuttuk ve yüzlerce dergi 
dağıttık.
7. Haziran 2008'de Ankara'da Ücretsiz Çizgi roman okuma stantı kurduk
8. Haziran 2008 Çocuk Araştırma Merkezi (ÇAM)'a Çizgi Roman Kitaplığı oluşturduk.
9. 5. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresinde Panel, stant, Çizgi Roman Atölyesi 20-22 Ekim 2008
10. 6 Kasım 2008 TUYAP Kitap Fuarı "ÇROP, Çizgi Roman Atölyesi"
11. Zonguldak Kasım 2008 "Kitap Şenliği"nde ÇR Atölyesi açtık.
12. DEHA Anaokulu'nda Ocak 2009 ÇR Atölyesi
13. 27 Ocak 2009 Eskişehir "Evimiz Dünya" kongresinde ÇR Atölyesi açtık."


Gelelim ilk yazışmalarımıza:

Ümit Kireççi "Selam"

Bilgin Adalı "Ben yazarim.
Bos zamanlarimda raki icmeyi severim.
Eskiden Baytekin, Pecos Bill, Superman, Tex okumayı pek severdim. illustrated Classics (resimli Klasikler) diye bir dizi cikardi. Klasik romanlari okumazdan once o versiyonlarini okurdum.
Bilgin"

Gürkan "arkadaslar merhaba
cocukluğumdan beri ilgi duyduğum çizgi romanla ilgili acaba
insanların sevdiği işi yapması nasıl olur diye bir internet sitesi
yapmaya çalıştım sadece isimleri ve tarihleri güzel bir görüntü olmaz
diye kapak sayfalarınıda tarayarak bir hayli uğraştım .aslında itü
mezunu gıda mühendisiyim.yaptığım siteyi incelerseniz ve yorum
yaparsanız sevinirim.
selamlar www.cizgiromanmarket.com"

Deniz "Makina tamircisiyim sayılır konfleksiyon makinaları ile içli
dışlıyım. Serbest çalışıyoruz, bilgisayar oyunları yüzünden
bilgisayarla da uğraşıyoruz diyebilirim. Konu komşu arkadaş bu yüzden
bana makina aldırır toplatır tamir vb. Şu an herhangi bir işte değilim
ileride dükkan vs. açayım diye düşünüyorum. Rahatsızlığın konusun da
geçmiş olsun maalesef elimden birşey gelmez.
Sen ne iş yaparsın?. Sanirim turkce yazi problemim var."

Ömer "Hoş geldin Deniz. 
Kendini kısaca tanıtan bir mesaj atarsan seviniriz.
Ortalık biraz hareketli şu sıralar. Büyük açılışa (ve umarız devamına) az bir zaman kaldı. Bu arada birikmiş bir sürü mesaj var onalra göz gezdirebilir, neler oluyor buralarda diye öğrenebilirsin.
Takıldığın bir şey olursa sormaya da çekinme.
Çizgi çizgi,
Altair_"

Aytül Akal "ben geldimmmm
aytul akal
www.aytulakal.com"

Egemen Görçek "Ýnternete anca bugün girebildiðim için gruba da bugün katýlabildim. 
Daha önce de belirttiðim gibi bu fikri sonuna kadar destekliyorum ve 
görev bekliyorum :)
Yalvaç Ural'ýn düþüncelerine ise tam anlamýyla katýlmýyorum. Çizgi 
karakterler benim hayatýmda kitap okuma yönünde beni en fazla 
destekleyen unsurlardan olmuþtur her zaman. Çocuk edebiyatýný çizgi 
karakterler ve benzerlerinden ayrý olarak ta pek düþünemiyorum zaten. 
Neyse bu grup herkese hayýrlý uðurlu olsun. Çok yaþa ÇROP"

S. Ozan Sarı "Benim gibi çizgi roman fanatikleriyle ayný çatý altýnda olmak dahi
beni mutlu ediyor dilerim katýlým artar ve sesimizi her yere duyururuz.
Ýyi günler....
S. Ozan SARI
Çizer, Tasarýmcý"

Aşkın Güngör "HEEEEY, LOGOYA BENI CIZMENIZI HOS KARSILAMIYORUUUUM..."
Veee daha fazlası :)

Yaptıklarımız yiyeceğimiz diğer haltların teminatıdır :) 

Doğum gününüz kutlu olsun çizgi roman okurları nice yıllara!

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails