12 Kasım 2015 Perşembe

Osmanlı Padişahlarının hayatı çizgi roman oldu

Kaynak - Yeni Şafak 

...

Osmanlı Devleti'nin 6 yüzyıldan fazla süren tarihi boyunca tahta çıkan 36 padişahın hayat hikayeleri, çizgi roman olarak yayımlandı. Padişahların hayatını çizgi romana uyarlayan ressam Yüksel Akman, kitabı hazırlarken 5 bin sayfaya yakın tarih metni okuduğunu belirterek, "Uydurma hiçbir bilgi yok. Sadece savaş sahnelerini, o günleri yaşamadığım için hayalimi zorlayarak çizdim"​ dedi.

Osmanlı Devleti'nin 6 yüzyıldan fazla süren uzun tarihi boyunca tahta çıkan 36 padişahın hayat hikayeleri, Çamlıca Basım Yayın tarafından çizgi roman olarak yayımlandı.
Osmanlı padişahlarının hayatlarını çizgi romana uyarlayan ressam Yüksel Akman, projenin 4 yılda tamamlandığını söyledi.
Akman, "Osmanlı padişahlarının çizgi romanını hazırlarken 16 bin sayfaya yakın tarih metni okudum. Uydurma hiçbir bilgi yok. Sadece savaş sahnelerini, o günleri yaşamadığım için hayalimi zorlayarak çizdim" dedi.
Okuduğu tarih metinlerini öyküleştirip, özetleyip çizgi roman haline getirdiğini belirten Akman, "Metin yazarlığı da bana ait. Tarihin gerçeklerinden şaşmadan, uydurma bir şey koymadan tarih tarih okuyarak yazdım. Her padişahın çocukluğundan başlayıp, tahta çıkışını, saltanatı döneminde yaşananları kronolojik olarak işledim" diye konuştu.
Akman, projeye ilk başladığında ön planda olan padişahlar Fatih Sultan Mehmet ve Kanuni Sultan Süleyman'ın hayatlarını çizgi roman haline getirdiğini ifade ederek, "Yayınevi ile tanışınca bütün padişahları çizgi roman haline getirmeye karar verdik" ifadesini kullandı.

Sırada 16 Türk devleti var
Hayatlarını çizgi roman haline getirmek istediği tarihi şahsiyetler arasında Mimar Sinan, Yunus Emre ve Mevlana'nın da bulunduğunu anlatan Akman, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yalnız Mimar Sinan'ın hayatını çizgi roman haline getirebildim. Diğer şahsiyetler şimdilik kaldı. Şu anda büyük Osmanlı denizcilerini işliyorum. Barbaros Hayrettin Paşa, Kemal Reis, Piri Reis ve Oruç Reis. Bunlar bittikten sonra Cumhurbaşkanlığı Forsu'nda yer alan 16 Türk devletinin çizgi romanını hazırlayıp, ansiklopedik olarak tek kitapta toplamayı düşünüyorum."
"Tarihi yaşayarak çiziyorum"
Tarihi olayları çizerken adeta o tarihi anları yaşadığını dile getiren Akman, şunları söyledi:
"Ben padişahların portresini çizerken adeta yaşıyorum. Savaş sahnelerini çizerken zaferlerde mutlu oldum, yenilgilerde gerildim ve çok üzüldüm. Tekrar yükseliş devri başlayınca rahatlamalar yaşadım. Kalp rahatsızlığı da geçirdim. Belki bunda etkisi vardır. Kurgularken konsantre olmak lazım. Benim yaptığım iş aslında tek kişinin yapacağı bir iş değil. Bir ekip tarafından yapılması gerek."
"Osmanlı tarihi, İslam tarihinin son kısmıdır"
Her biri 64 sayfadan oluşan çizgi romanları yayımlayan Çamlıca Basım Yayın Genel Yayın Yönetmeni Ömer Faruk Yılmaz, günümüzde çocukların ve gençlerin büyük bir kültür erozyonuna uğradığını belirterek, "Osmanlı padişahlarının çizgi roman şeklinde çocuklarımıza ve gençlerimize öğretilmesi, geleceklerini inşa ederken sağlam temellere basmasının sağlanması için bu seriyi hazırladık" dedi.
Yılmaz, Osmanlı tarihinin, İslam tarihinin son kısmı olduğunu vurgulayarak, "İslam kültür ve medeniyetinin son temsilcisi Osmanlılardır. Onların yaşadıkları uzun yüzyıllar denilebilir ki İslam kültür ve medeniyetinin zirvesidir. Osmanlı'yı İslam medeniyetinden ayrı düşünmek mümkün değildir. Onlar her şeylerini İslam üzere tanzim ettiler. Yaptıkları her işi İslam'ın temellerine oturtarak yaptılar" görüşünü dile getirdi.
"Çizgi romanlarda padişahların devirlerinin bir nevi panoramasını yaptık" diyen Yılmaz, sözlerini şöyle tamamladı:
"Padişahların hemen hemen her hususiyetlerini vermeye çalıştık. Çizgi romanı okuyan ve takip eden bir okuyucumuza, padişahları ve devrini genel hatlarıyla tanıma imkanı sağlıyor. Amacımız çocuk, genç, yetişkin herkesin çizgi roman tadında okuyabileceği eserlerle ecdadını tanımasını sağlamaktır."

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails