23 Nisan 2014 Çarşamba

Kayıp Rıhtım'la Ödül Söyleşimiz

5. Türk Çizgi Roman Okurları Ödülleri'nde çizgi roman okurlarının 2013'ün en iyilerini belirlediği oylamada Kayıp Rıhtım yan kategorileri içinde yer alan çizgi roma içerikli sohbet alanıyla En İyi Çizgi Roman Sitesi dalında ödüle layık görüldü.

Sayın Kayıp Rıhtım’a birkaç soru sorduk, kısa cevaplar istedik. 

İşte söyleşimiz:
ÇROP - Çizgi romana merakınızı nasıl tanımlardınız? Aşk, çocukluk aşkı, alışkanlık, sanatseverlik, bir parçanız? Neden? Önümüzdeki günlerde yeni projeleriniz olacak mı?

Kayıp Rıhtım - Çizgi-romana olan merakımızı sadece bu kelimelerle özetlemek bizim için biraz zor. Çünkü geniş bir ekibiz ve hepimizin çizgi roman ile tanışma hikayesi farklı. Kimimizin son sevdası, ismi lazım değil bazı ihtiyar üyelerimizinse (sensin ihtiyar! - mit) çocukluk aşkı. Ama hepimizin ortak özelliği her birimizin öyle ya da böyle bir çizgi roman tutkunu olması.

ÇROP - Bugünlerde çizgi roman yeniden yükselişe geçmiş gibi görünüyor. En azından çeşit arttı... Piyasanın okur-çeşit oranıyla ilgili gözlemleriniz ne yönde?

Kayıp Rıhtım - Evet, son zamanlarda çizgi roman piyasası eskisine nazaran daha bir hareketli. Sizin de bildiğiniz gibi 2000'lerin başlarında iyice durmuş ve bizleri üzmüştü. Lakin son zamanlarda, özellikle de NTV Yayınları'nın piyasaya sürdüğü klasik çizgi romanlardan sonra piyasaya ciddi anlamda canlandı. Tabii bunda Mangaların da işin içine girmesinin ve Gerekli Şeyler, Marmara Çizgi, JBC, Oğlak ve daha nicelerinin yılmadan, takdirle izlediğimiz çabalarının da etkisi büyük.

ÇROP -
Bu gözleminize göre Türkiye'deki çizgi romanın geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Kayıp Rıhtım - İyimser bakmayı istiyorum. Gerçekten... Uzun yıllardır çizgi-roman okuyamayıp da birdenbire bu bolluğa (hem de kaliteli çeşitliliğe) kavuştuktan sonra ikinci bir çöküş döneminin yaşanmasını hiç istemiyorum. Ama burası Türkiye, burada her şey mümkün. Yine de şimdilik konuşma balonlu gözlüklerle bakmayı tercih ediyorum hayata.

ÇROP - 
Türk çizgi romanının çoğalma ihtimalini nasıl görüyorsunuz?

Kayıp Rıhtım - Türk çizgi-romanı iyi yolda. Özellikle de Seyfettin Efendi sayesinde iyi bir ivme yakalandığını düşünüyorum. Bu da diğer yerli çizerlerimizi cesaretlendirecektir. Aslında yerli çizgi-romanlarımız her zaman kaliteli olmuştur. Hızır Bey, Tarkan, Karaoğlan... Örnekleri çoğaltmak mümkün. Sadece son zamanlarda piyasadaki durgunluğa onlar da eşlik etmişti. Hızla geri döndüklerini umuyoruz.

ÇROP -
 ÇROP hakkındaki düşüncenizi alabilir miyiz?
Kayıp Rıhtım - ÇROP'un bence Türkiye'deki önemi çok ama çok büyük. İşini ciddiyetle yapan, hiçbir haberi atlamadan okurlarına sunmaya çalışan ve (ne yazık ki) benzeri olmayan bir topluluk. Cidden... Eğer çizgi romanla ilgili son gelişmeleri izlemek istiyorsanız, tek adresiniz ÇROP. Keşke okurlar da yorumlarıyla biraz katkı sağlasalar...

ÇROP -
Çizgi roman ödüllerinin düzenlenmesini yararlı buluyor musunuz?

Kayıp Rıhtım - Elbette. Bu dünyanın dört bir yanında düzenlenen bir etkinlik. Bizim gibi çizgi roman mürekkebinde kavrulmuş bir ülkede böyle bir ödülün bu kadar geç verilmeye başlanması bile düşündürücü. Ama şu da var tabii, ciddiye alınmaya yeni yeni başlanan bir tür. Eh, yerilen değil de sevilen olmasını vakit gelip geçmişti zaten. O nedenle bu önemli çalışmanız için sizlere çok teşekkürler.

ÇROP -
 Sizi aday gösteren okurlarla oy vererek ödüle layık bulan okurlara bir mesajınız var mı?

Kayıp Rıhtım - Açıkçası şaşkınız! Aday gösterildiğimizi görmek bile bizim için bir onurdu ama ödülü kazanacağımız ekip olarak aklımızın ucundan dahi geçmemişti. Sonuçlar açıklanıp da adımızı ödül alanlar arasında görünce Maske filmindeki Jim Carey gibi gözlerimiz yuvalarından uğrayıverdi, Osiris adına! Buradan bize oy veren herkese tek tek teşekkür etmek istiyoruz elbette. Ayrıca çizgi roman kısmımıza da eskisine nazaran daha fazla ağırlık vermeye çalışacağımızı da belirtmek isterim. Sonuçta ödülü almak değil, o ödülü hakketmek ve bunu devam ettirmek önemli olan. Gökler başınıza yıkılmasın, Pırpır'ınızın motoru hiç arıza yapmasın, Gamlı Baykuş adınızı ağzına almasın! Çok çok teşekkürler.

Kayıp Rıhtım adına M. İhsan Tatari

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails