21 Eylül 2012 Cuma

Stephen King'in Doğum Günü

21 Eylül doğumlu yazar Stephen King'in doğum günü bugün. Edebiyat hayatına Peter Bachman olarak başlayan ancak çıkışı Stephen King ismiyle yakalayan yazarın bende bıraktığı izler ne de çok onu fark ettim birden. Daha geçen gün "Peter Bachman'ın romanından uyarlanmıştır" ibareli "Koşan Adam" filmini izledim mesela ibareye gülümseyerek... Doğum günü kutlu olsun usta ne diyeyim :O)

Türkiye'de yayınlanmış romanları


1-Göz (Carrie) - Kadınlığa geçiş ancak böyle anlatılır :)
2-Korku Ağı (Salem's Lot) - Vampirlerrrrr
3-Medyum (The Shining) - Aile kavgasında çocuğun savunmasız konumu
4-Mahşer (The Stand) - LOST dizisinin kaynağı  Valla.
5-Çağrı (The Dead Zone) - okumadım :(
6-Tepki (Firestarter) - Yetişkinler dünyasının çocuklara kötü etkileri... Tepkileri...
7-Kujo (Cujo) - Nefretlik kitap. 4 yaşındaki bir çocuk ve... ve...
8-Christine - Araba kullanmayı sevmiyordum daha da seviyorum.
9-Hayvan Mezarlığı (Pet Cematary) - Çocuklar ve ev hayvanları
10-Tılsım (The Talisman) (Peter Straub ile) - Galiba okumadım.
11-Ejderhanın Gözleri (The Eyes of the Dragon) - Kardeş kıskançlığı nelere sebep olur.
12-Sadist (Misery) - Filmi ayrı dert, kitabı ayrı... :) 
13-Şeffaf (The Tommyknockers) - Güzel bir bilimkurgu.
14-Hayatı Emen Karanlık (The Dark Half) - Muhteşem bir kitap... İkiziniz yok mu? Vardır, vardır...
15-Ruhlar Dükkanı (Needful Things) - Aklımda hiç bir şey kalmamış!!!
16-Oyun (Gerald's Game) - Cinsel oyunlar ve bir kuçu kuçu!
17-Dolores Claiborne - Yani...
18-Uykusuzluk (Insomnia) - Okumadım :(
19-Falcı (Thinner) - Kilo sorununuz mu var, kaza yapın!
20-Çılgınlığın Ötesi (Rose Madder) - Okumadım :(
21-Yeşil Yol (The Green Mile) - İzledim... Fareler ve İnsanlar'ın hoş bir yorumu
22-Yaratık (Desperation) - İzledim ve nefret ettim :) Dindar olmak...
23-Kemik Torbası (Bag Of Bones) - Pencereden bakın ve roman yazın... Yazamayın...
24-Maça Kızı (Heart In Atlantis) - Okumadım :(
25-Yüzyılın Fırtınası (Storm Of The Century) - İzledim ve bayıldım. Zor durumda çocuğunuzu feda eder misiniz?
26-Tom Gordon'a Aşık Olan Kız (The Girl Who Loved Tom Gordon) - Okumadım :(
27-Rüya Avcısı (The Dreamcatcher) - Kapınızı uzaylılar çalarsa, buyur etmeyin :)
28-Kara Ev (Black House) (Peter Straub ile) - Okumadım :(
29-Buick 8 (From A Buick 8) Okumadım :(
30-Cep (Cell) - Okumadım :(
31-Bir Aşk Hikayesi (Lisey’s Story) - Okumadım :(
32-Duma Adası (Duma key) - Okumadım :(
33-Düzenleyiciler (The Regulators) - Okumadım :(
34-Yazma Sanatı (On Writing) - İyi kitap iyiiiiii 
35-Yüzyılın Suçlusu (Blaze) - Okumadım :(
36-Colorado Kid - Okumadım :( 
37-İhanet - Okumadım :(
38-Kubbe’nin Altında - Okumadım :(
39-Ateş Yolu - Okumadım :( 
40-Azrail Koşuyor - TV ve boş beyinli zileyiciler. Ağır eleştiri
41-Gece Yarısını 2 Geçe - LOST'un kaynaklarından
42-Gece Yarısını 4 Geçe - LOST'un kaynaklarından
43-O - Çocukluğumuzda yaşadığımız kötü olaylar geleceğimizi belirler
44-Sis - Toplum kimlerden oluşur? Onlarla bir arada olmak istiyor muyuz gerçekten?
46-Coffey Yeşil Yolda - Okumadım :(
47-Coffey’in Elleri - Okumadım :(
48-Gece Yolcuları - Okumadım :(
49-İki Ölü Kız - Okumadım :(
50-Kamp - Okumadım :(
51-Kurtadam’ın Döngüsü - Okumadım :(
52-Ölüm Hücresindeki Fare - Okumadım :(
53-Ölümün En Kötüsü - Okumadım :(
54-11/22/63 - Okumadım :(

Türkiye'de yayınlanmış hikâye derlemeleri

  • Kuşku Mevsimi (Different Seasons) - "Stand by me" :)
  • Sis (Skeleton Crew)
  • Gece Yarısını İki Geçe (Two Past Midnight)
  • Gece Yarısını Dört Geçe (Four Past Midnight)
  • Rüyalar ve Karabasanlar (Nightmares and Dreamscapes)
  • Karanlık Öyküler (Everything's Eventual)
  • Hayaletin Garip Huyları (Night Shift) - Her öykünün bir film ve hatta seri çekildi :)
  • Karanlık Çökünce (Just After Sunset)
  • Zifiri Karanlık - Yıldızsız Gece (Full Dark, No Stars)
  • Rüyalar ve Karabasanlar 2 (Nightmares And Dreamscapes)
  • Rüyalar ve Karabasanlar 3 (Nightmares And Dreamscapes)

Ümit Kireççi
Liste - Vikipedi 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails