18 Nisan 2010 Pazar

Tarkan, Altın Madalyon 2. Bölüm Yayınlandı

Tarkan'ın ikinci sayısını, Altın Madalyon 2'yi incelerken, aklım eskilere gitti. Taze ortaokul öğrencisiydim. 1. sınıftaydım. Yani bu günün hesabıyla ilköğretim 6. sınıftaydım. Bir matbaada kalfa olarak çalışıyordum. Ustalar dışarı alışverişlere beni gönderiyorlardı. Birikmiş haftalıklarımla Tercüman Çocuk dergisi alırdım(onu eve sokmak serbestti nedense). Artan paralarıma bakıp çizgi romana da yatırm yapayım dedim. Tezgah sahibi olduğum için genellikle bayiden almazdım çizgi romanları, "bana gelirdi..." Alıp biriktirmeye en müsait hangisi diye düşündüm aklıma Tarkan-Kara Murat'tan başkası gelmedi. Nedeni yok, sadece o ikisi. Büyük boyutları, beni benden alıp götüren maceraları vs Tarkan-Kara Murat alacaktım. Ancak param sadece birine yetiyordu. Hiç düşünmeden Tarkan'a yatırım yaptım. Haftalarca, Urfa'nın Akarbaşı bayisinden, çıkan her sayıyı anında alıp matbaadaki zulama sakladım. Aylar içinde kalın bir deste Tarkan koleksiyonum olmuştu. Gıcır gıcır muhteşem Tarkan sayıları... Akşamları işten çıkmadan önce çıkarır biraz severdim. Kapaklara filan bakardım. Sonra bir gün şeytan aklıma girdi koleksiyonumu alıp eve götürdüm. Ertesi gün yakalandı. Babam anında imha etti. Ayların emeği birikimi yırtılıp çöpe atıldı. Hayatımda ilk defa bir koleksiyon yapmıştım ama bana yar olmamıştı. O nedenle 30'lu yaşlarıma kadar bir daha çizgi roman koleksiyonu yapmadım. Aldım, sattım, okudum ama biriktirmedim. Tarkan benim ilk koleksiyonum ilk sırdaşım olmuştu. Bana uzun yıllar yetecek bir hatıra bırakmıştı.

Aradan geçen yıllarda bir daha Tarkan'ımızı o güzel edisyonda yayınlanır umuduyla beklemeye başladık hepimiz. Şimdi elimdeki ikinci sayıya baktıkça bunlar geliyor aklıma. Mükemmel edisyonu, güzel kapağı, kaliteli baskısıyla Altın Madalyon'da ikinci adımı atmışız. Bu sefer adam gibi bir Tarkan koleksiyonu yapıyorum artık. Ne güzel... Bu sayı macerada bir tür ara dönem, bir tür geçiş. Macera tamamlanmadığı için henüz okumadım. Ancak şöyle bir baktığımda, 14-15. sayfalardaki tek aksiyon sahnesi adamı doyurmaya yetiyor. Ustanın kıvrak çizimleri eşliğinde Hera'nın kontrolden çkan arabasını Tarkan'ın kontrol altına aldığı kareler yeniden yeniden dönüp bakılacak kadar güzel. Editoryal sayfada ustanın yarım sayfalık bir resmi eşliğinde Sezgin Burak biyografisi yer alıyor. Sezgin Burak'ın hayatı ve eserleri hakkında bilgi edinmek isteyenler, özellikle görsel malzeme beklentisi olanlar için TASEYAD'ın üyelerine özel verdiği Türkay Burak imzalı kitabı bir kez daha tavsiye ederim. Doyumsuz tatlar alacaksınız.

Negatif yanlarına gelince, önceki maceranın bir özeti olsa iyi olacakmış. Macera başlangıcında bir karecik te olsa bir logo veya jenerik iyi gidermiş. Gelecek Macera sayfası yine içerikten yoksun, çizgi roman severlerin beklentilerini karşılamaktan hala uzak. Arka kapakta macera özeti vermek yerine gelecek sayı vs magazin ağırlıklı bir şeyler olsa daha eğlenceli olabilirmiş. Tüm bu eksiklerine karşın macera iyi baskılı, kaliteli kağıt üstünde kaliteli bir edisyonda muhafaza edilmiş. Bize de alıp onu saklamak arada bir çıkarıp yeniden sevmek düşüyor. Tan Burak, TASEYAD, Turkuvaz Yayıncılık, yolunuz açık olsun. Biz arkanızdayız. Tarkan serisinin ardından ustanın diğer eserlerini de bekliyoruz. Tarkan'ın TV kanallarında kuşa çevrilen güzel filmlerini kesintisiz versiyonları ve kalabalık bonuslarıyla DVD marketlerde görmek istiyoruz. Hatta serinin yanına her izlediğimde beni kahkahalara boğan Haldun Dormen'li, Ercan Yazgan'lı, İhsan Yüce'li Hüdaverdi Pırtık filmini de alıp arşive koymak istiyoruz...

Selamlar
Lami Tiryaki

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails