23 Aralık 2008 Salı

Hem yazıp hem yöneten tek deli benim


Adanalı'nın (dizi) yaratıcısı Tayfun Güneyer, 'tek başıma senaryo yazıp, sonra da yönetiyorum, bunu yapan tek deliyim' diyor.

****

Tommiks, Teksas gibi çizgi romanlarda da macera, komedi, gerilim ve dram iç içe... Bir röportajınızda bu kitapları çok okuduğunuzu söylemişsiniz. Senaryolarınızda bunlardan etkilendiğiniz oluyor mu?
Babamın çok büyük bir eski kitap dükkanı vardı ve ben çizgi romanlarla okuma-yazma öğrendim. Asteriks, Red Kit, Zagor okuyarak büyüdüm. Çizgi romanlar, farkında olmadan okuyanlara bir 'kadraj bilgisi' veriyor. Yani bir hikayenin plan plan nasıl anlatılabileceğini görüyorsunuz. Benim yönetmenliğimde en büyük öğrenme kaynağım o çizgi romanlar oldu. Ayrıca İzmir Karşıyaka'da çok eğlenceli bir çocukluğum oldu. Kalabalık bir arkadaş grubum vardı ve epey fırlamaydık; çok güldürürdük birbirimizi. Bu yüzden komedi yazmayı severim...

****

Senarist Tayfun Güneyer'in tam söyleşisi EnSonHaber'de.

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails