5 Ocak 2021 Salı

Aşkın Güngör Sabırsızlıkla Beklediği "Karabala"yı Yazdı

Aşkın Güngör:

"Biliyorsunuz ya, bir kahramana ihtiyacımız vardı. Kalbimizde yer etmiş Karaoğlan gibi, Tarkan gibi, Kara Murat gibi, Tolga gibi…

Hem onların adaletle ve kötülükle sınanmış ömürlerinden ilham alacak hem de kendi öyküsünü hepsinden birkaç adım öteye basarak koyacak; çünkü aslında hayal kahramanlar da hayat karşısında bizim gibi olmak zorundadır, aynı yerde saymamak için ilerlemeleri gerekir, belki bir adım, belki on adım.

Benim adıma bu kahraman Karabala idi. Hem nostalji hisleriyle okumuştum hem de yenilikçi darbeleriyle bana büyük keyifler yaşatmıştı. Hemen her sayfası tablo gibi çizimlerle bezenmiş benzersiz sanat eserleri gördüm her kitapta. Hayatın gereksinimini karşılar gibi, her albümde kendi yeteceğinin de üzerine çıkmayı başaran bir sanatçının, hem de kırk küsur yıl ayrılıktan sonra, hem de sadece yazıp çizerek değil, basılmış onlarca kiloluk ciltleri matbaadan evine kucağında taşıyarak alnının teriyle nakşettiği bir başyapıt.

2020’nin son kötü şakalarından biri ağabeyim Hikmet Yamansavaşçılar’ın çizim yaptığı elinde nükseden sıkıntı oldu. Tam da Karabala’nın son albümü üzerinde çalışırken, tam da kara kalemleri bitirmiş çinilemede ilerlerken ve bazı sayfaları renklendirirken…

Karabala’nın beşinci ve son albümü Kahramanın Dönüşü’nü görmüş, ilk sayfadan son sayfaya okumuş nadir kişilerden biriyim. Hikmet ağabeyimin hoşgörüsüne sığınarak sürprizbozan içermeyen birkaç taslak sayfayı sizinle paylaşıyorum ki mahrum kaldığımız albümün nasıl bir emek taşıdığını görün.

Hikmet Yamansavaşçılar adı gibi savaşçı, vazgeçmeyen bir kahraman. Karabala’nın ete kemiğe bürünmüş hali. İnanıyor ve biliyorum ki yaşadığı sıkıntılı süreçten alnının akıyla çıkacak ve Türk çizgi roman tarihinin harikalarından birini daha bizimle buluşturacak.

Bu süreçte onu sağlığına kavuşturmak için bizim elimizden bir şey gelmez ama en azından Karabala’nın yayımlanmış dört albümüne ilgi göstererek, satın alarak, beşinci ve son albümü ne kadar çok istediğimizi de ona kanıtlayabiliriz sanıyorum.

Bu topraklarda dayanışma sözleri ekseriyetle kurugürültüden ibarettir. Bunu aşacak adımları atmanızı ve desteğinizi bilfiil göstermenizi rica ediyorum.
Saygı ve sevgilerimle…"



 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails