4 Mayıs 2013 Cumartesi

Kerem Beyit Olmak İsteyen Genç Çizer

Çizgi roman ustası doğuyor


Türkiye'de pek yaygın olmamakla birlikte çizgi roman karakterlerini yaratıp, ortaya çıkarmak için okulların verdiği çabalar kendisini hissettiriyor. Örneğin İsmail Kulak Anadolu Lisesi'nde olduğu gibi... 2 yaşından beri bu kulvarda kafa yoran ve kendisini geliştirmeye çabalayan 10. sınıf öğrencisi Yusuf Turgut bir star olma yolunda...
Zekeriya ŞAHİN ADANA (İLKHABER) - Çukurova İlçe'nin güzide okullarından İsmail Kulak Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencisi Yusuf Turgut çizgi romancılıkta ilk kişisel sergisini okulun resim atölyesinde açtı. 2. yaşından beri bu kulvarda kafa yoran ve kendisini geliştirmeye çabalayan Yusuf Turgut'un çizdiği karakterler, tamamen kendi hayal dünyasından ortaya çıkmış. Türkiye genelinde bu alan pek tutulmasada üstün yetenekli gençlerin kendi buluşlarıyla ivme kazanmaya başladı. Kendi çabalarıyla bir şeyler verebilmenin çabasına giren çizgi roman eserleri alanında star olma yolunda caba veren Yusuf Turgut'un okulun resim atölyesinde açtığı ilk kişisel resim sergisi öğretmenleri ve öğrenciler tarafından da çok beğeniliyor. 
Günün büyük çoğunluğunu çizgi roman üzerinde geçiren ve yeni yeni karakterler bularak kendisini kabul ettirmek isteyen 16 yaşındaki Yusuf Turgut,bu işe başlama hikayesini ve hedefleri hakkında şöyle şöyle dedi: "16 yaşındayım. Küçük yaşlardan eri çizgi roman okuyorum. Ancak, geçen yıl Japon çizgi romanı ile tanıştım. Bu alanda ilerlemek istiyorum. İnternetten bazı çizerlerle tanıştım, onlar bana yardım eti ve kendimi biraz daha geliştirdim. Çizgi romancılık ülkemizde pek yaygın değil bir risk alıp kendimi bu alanda kabul ettirmeye çalışacağım. Bugün Tükiye'nin bir numaralı ismi Kerem Beyit. Kerim Beyit gibi olmak hedefindeyim. ABD ve Japon'da çizgi romancılık büyük bir sektör olmuş. Türkiye de ileride bu neden olmasın? Çalışmalarımda bana yol gösteren, destek veren okul müdürüm Ahmet Açıcı'ya Resim Öğretmenim Nazan Armağan'a, internetten bana destek olan Ahmet Torun'a çok teşekkür ederim." İsmail Kulak Anadolu Lisesi öğrencilerinden Boran Bozan da kara kalem çalışmasından oluşan resim sergisini de okulun resim atölyesinde açtı. Bozan'ın da ortaya çıkardığı eserler beğeni topladı. İsmail Kulak Anadolu Lisesi Müdürü Ahmet Açıcı ise, "Yetenek Avcısı" projesi kapsamında yetenekli öğrencileri bulup yetiştirmeye gayret ettiklerini söyledi.

Kaynak - İlk Haber

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails