10 Şubat 2009 Salı

Köyceğiz'de dünyaca ünlü bir sanatçı

Mustafa SARIİPEK/KÖYCEĞİZ (Muğla), (DHA)
WALT Disney adına Pokemon, 101 Dalmaçyalı, Tarzan ve Jane, Notre Dame'ın Kamburu, Herkül ve Cinderella gibi çizgi romanları çizen Fransız Philippe Harchy, 3 yıldır yaşadığı Köyceğiz'e hayran kaldı.

Walt Disney için yanında çalıştırdığı 30 ressamı çizgi kahramanlara can veren ve üç yıl önce Muğla'nın Köyceğiz İlçesi'ne yerleşen Philippe Harchy Türk motiflerini çizmek istediğini söyledi. Bunun için tarihi Türk yapılarını inceleyen Harchy, “Binlerce çizim yaptım ve hala yapıyorum ama Türk motifleri gerçekten mükemmel” dedi. Fransız sanatçı, Köyceğiz'deki evinde eşi Jacqueline ile Pokemon'u çizerek tüm dünyada yayınlanmasını sağlıyor.
Ünlü çizer 53 yaşındaki Philippe Harchy ile 43 yaşındaki eşi Jacqueline Harchy, 15 yıl önce Türkiye'yi gezerken Muğla'nın Ula İlçesi'ne bağlı Akyaka Beldesi'ne hayran kaldı. Ülkesine döndükten sonra da kendilerine Akyaka ismini anımsatması için Aky- Aka adlı şirketi kurdu.
Yanında çalıştırdığı 30 ressam ile çizgi roman karakterlerini kitap haline getiren Philippe Harchy, Walt Disney tarafından keşfedilince de ABD'ye çağrılarak şirketle çalışmaya başladı. Philippe Harchy, tüm dünyada yayımlanan Pokemon, 101 Dalmaçyalı, Tarzan ve Jane, Notre Dame'ın Kamburu, Herkül ve Cinderella gibi çizgi roman kahramanlarını çizdi.
Çizgi romanları kapışılırken Philippe Harchy ve eşi Jacqueline'nin aklı Türkiye'de kaldı. Sonunda aile dayanamayıp 3 yıl önce de sessiz ve sakinliğini çok beğendiği Köyceğiz'e yerleşenti. Philippe Harchy, o zaman 7 yaşındaki oğlu Hugo'yu da Türk okuluna gönderdi. Hugo 3 yıldan bu yana Türkçe okuduğu için artık Türk kadar olmasa bile meramını anlatacak kadar Türkçe de öğrendi.

“HAYALİM ESKİ BİR KONAKTA OTURMAK”
Köyceğiz'e yerleşmekten son derece memnun olduğunu belirten Philippe Harchy, “20 yıl boyunca çizgi roman kahramanlarını çizdim. Ama Türkiye'ye gelip buradaki eski konakları görünce hayran kaldım. 15 yıl önce ilk Akyaka'ya geldiğimizde bu bölgeye yerleşmeyi kafama koymuştum. Köyceğiz'de yaşamak gerçekten çok güzel. Her tarafa, özellikle de havaalanına yakın olması nedeniyle Köyceğiz'i tercih ettik. Arazi alıp kendi çizimlerimle iç dizaynı ve bahçedeki kameriyeyi yaptırdık. Bütün hayalim, eski bir konak alıp onu restore ederek içinde oturmak” dedi.
Ağaç oyma işlerinin çizimlerini kendini mutlu etmek adına yaptığını, ama asıl parayı hala çizgi romanlarından kazandığını kaydeden Philippe Harchy, “Şu anda eşim ile birlikte Pokemon'u çiziyoruz. Ben ön çizimi yapıyorum, eşim bunu bilgisayarda düzenliyor. Sonra da şirkete gönderiyoruz” diye konuştu.
Jacqueline Harchy ise Köyceğiz'in dünyada eşi benzeri bulunmayan güzellikte olduğunu belirterek, “Hiç boş zamanım olmuyor. Evde çizim yapıyorum ama dışarıya çıkıp çevreyi gezmek için de can atıyorum. Çok güzel dostlarımız var. Türkiye'de ve özellikle de Köyceğiz'de olmaktan çok mutluyuz” dedi. 10 yaşındaki Hugo da anne ve baba mesleğini devam ettireceğe benziyor. Çünkü Hugo'nun da savaş, ejderha, balık veya insan figürlerini içeren çok sayıda çizimi bulunuyor.
Kaynak - Hürriyet

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Haberde yanlış mı var? Pokemon'un tam olarak neyini çiziyor anlayamadım. Mangalarını biraz araştırdım ama Philippe Harchy ismine rastlamadım.

Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) dedi ki...

Açıkçası haberi koyarken biz de az şaşırdık ama neredeyse tüm gazetelerde aynı şekilde verilmiş. Pokemon menüde var :)

Linkler

Related Posts with Thumbnails