7 Aralık 2015 Pazartesi

"JBC Yayıncılık Sandman Çizgi Romanlarını Yayınlasın" Kampanyası

JBC Yayıncılık baskısıyla, seçtiği yayınlarla, okurların nabzını tutma becerisiyle yayıncılık kalitesini kanıtlamış bir yayın evimiz. Şimdilerde okurlar bu gerçeklerden yola çıkarak Neil Gaiman'ın imzasını taşıyan ünlü SANDMAN serisini JBC'nin basmasını istemiş, bununla ilgili bir metin hazırladıktan sonra imza kampanyası başlatmışlar. Katılmak isteyenler için işte imza kampanyası adresi:

"JBC Yayıncılık Sandman Çizgi Romanlarını Yayınlasın" Kampanyası 


Merhaba,
Uzun yıllardır çizgi roman okuyan biriyim. Ama Sandman Çizgi Roman Serisi'ni Türkçe okuma fırsatım olmadı. Daha önce bir kaç yayınevi basmıştı fakat gerek basım kalitesi gerekse çevirilerin beni memnun etmemesinden dolayı yarım bırakmak zorunda kalmıştım.
Sandman çok önemli bir eser. Neil Gaiman'ın baş yapıtlarından biri diyebiliriz. Bu eseri Türkçe okumak istiyorum ve bunu en iyi şekilde yapabilecek yayınevinin JBC olduğunu düşünüyorum. Neden mi?
Basım Kalitesi: JBC Yayıncılık'ın bastığı çizgi romanların basım kalitesi şu an piyasada basılan diğer yayınlara göre çok yüksek. Nasıl yapıyorlar bilemiyorum ama kağıt ve ciltlemeleri çok kaliteli. Çizgi romanı elinize aldığınızda bunu hemen farkediyorsunuz. Kolay kolay yıpranmıyor , sayfalar hemen buruşmuyor. Bir yerde okumuştum sanırım diğer yayınevlerinden daha kalın ve kaliteli bir kağıt kullanıyorlar. Mesela Batman Gülen Adam'ı onlarca kez okudum , hala ilk günkü gibi duruyor.
Çeviri ve Türkçe Kalitesi: JBC Yayıncılık'ın çizgi romanlarını okumaya başladığım gibi farkettiğim en önemli unsur çevirilerin kalitesiydi. Diğer yayınevlerini kötülemek gibi bir niyetim yok ama bu adamların yayınları akıyor resmen. Hikayeleri okurken bir bakmışsın yarısı bitmiş , ne duraksıyorum ne de burada 'ne demek' istedi diye afallıyorum. Gerçekten çok başarılılar. Neredeyse tüm kitaplarını okudum , hiç bir imla hatası gözüme çarpmadı. Okuyupta anlamadığım hiç bir yer olmuyor. Burada detaylı örnekler vermek isterdim ama polemik olmasın diye vermeyeceğim.
Fiyat Politikası: Yukarıda kalitelerinden bahsetmiştim , şimdi o kalite karşılığında ödediğimiz rakamlara baktığımda biz önceden başka yayınevlerine bu paraları nasıl ödemişiz dedim. Basılan yayınlara bakıyorum hepsi inanılmaz iyi seçimler , e kaliteye bakıyorum on numara ; sonra ödediğim rakama bakıyorum , karşılığını fazlası ile veriyor. Diğer yayınlar ile karşılaştırdığımda malzeme olarak daha düşük seviye kullanılan başka yayınevi yayınlarından bile uyguna satıyorlar. Yani fiyat-kalite performansı çok yüksek. Bence bu çok önemli bir detay. Neden derseniz , şuan ikinci el piyasada satılan Sandman ciltlerinde cevabı bulabilirsiniz. Hayır güncel fiyatlardan bahsetmiyorum , Laika Yayıncılık'ın son bastığı Sandman Ciltlerindeki raf fiyatlarına bakın.
JBC Yayıncılık Batman basacağını duyurduğunda ince ciltler için 40 liralar konuşuluyordu. Adamlar ne yaptı ? Batman gazına rağmen fiyatları inanılmaz uygun tuttular , isterlerse daha yüksek satarlardı kimsede bişey demezdi. Ama bunu kullanmadılar , mis gibi fiyatlar çıkarıp orijinallerinden çok daha ucuza kendi dilimizde sattılar kitapları.
Okur İlişkisi: Bu konuda da en favori yayınevi benim için kesinlikle JBC Yayıncılıktır. Adamlara ne sorsam , nereden sorsam bana cevap verdiler. Kibar ve samimi bir üslup ile yanıtladılar sorularımı. Facebook ve diğer mecralarda okurlar ile ilişkilerine bakıyorum ve hayret ediyorum. Ne kadar saçma sapan sorularda olsa cevap veriyorlar. Sanırım Jedi sabrı var adamlarda
Toparlamak gerekirse , bence Türk okurlarının hakettiği Sandman Serisi'ni basması gereken yayınevi JBC'dir. Daha önce sorulmuştu , sanırım onlar da basmak istiyor.
Bu kampanya ile onlara sesimizi duyurup, cesaretlendirmek istiyorum.
Sayın JBC Yayıncılık , lütfen biz okurlarınız için mümkün olan en kısa sürede Sandman Serisi'ni basın. Sizleri seviyoruz ve her türlü desteklemeye hazırız.
Saygılarımızla

1 yorum:

Adsız dedi ki...

JBC Yayıncılık sahibi Çizgi Diyarı'da Gaiman külliyatının telif haklarını aldıklarını söylemişti zaten. Külliyat derken aklıma Sandman'den ötesi gelmiyor, görmemiz yakındır yani.

Linkler

Related Posts with Thumbnails