25 Mayıs 2014 Pazar

UNIKON 2014'den Kareler

10 Mayıs 2014, Cumartesi tarihinde çeşitli üniversite kulüplerinin bir araya gelerek düzenlediği Unikon 2014 yağmura, çamura rağmen hayli hareketli ve verimli geçti bana göre. İTÜ Fest'in ve pop konserlerinin iptal edildiği, kampüsün adeta hayalet kampüse dönüştüğü bir günde dolu bir salona konuşmak başka nasıl tanımlanabilir bilemedim. 

Salona ulaştığımda Devrim Kunter konuşmasının sonuna ulaşmıştı. Fotoğrafını çekememiştim ama sorulan sorulardan anladığım kadarıyla çok keyifli bir sunum gerçekleşmişti. Seyfettin Efendi'nin kurgusal dünyası ve bilimkurgu eminim herkesin ilgisini çekerdi zaten.

İkinci konuşmacı olarak sahnede yerini Özlem Buket Dere aldı ve hayli teyatral bir sunum gerçekleştirdi. Söylemeden geçemeceğim, bir gün "The Big Bang Theory" tarzı bir dizi yazmam gerekirse danışmanlık için nereye başvuracağımı biliyorum. Geek, türk geek izlenimlerine ve taklitlerine bayıldım. Ayrıca Okültizm hakkında verdiği bilgiler sayesinde haziran ayı Arkabahçe Beleş Çizgi Roman Günü için hazırlanan Zahiri Çizgi Roman dergisi içinde yer alan bir yazım için kendisinden feyz bile aldığımı itiraf etmek isterim.


Sonra kısa bir aradan sonra ben çıktım kürsüye. Comics eksenli çizgi roman-bilimkurgu ilişkisine kısa bir yolculuk yaptım dinleyenlerle. Fotoğraflardan da görüleceği üzere yine elim kolum havada, coşkulu siyahi rahip havalarında hayli teyatral ikinci sunumu gerçekleştirdim sahnede o gün. Ve elbette "ver coşkuyu" havasında olduğumdan 30 dakikalık süreyi yaklaşık olarak ikiye katlayarak ancak susabildim. 

Yerimi de sevgili hocam Yrd. Doç. Necdet Neydim'e bıraktım. Masal-kurgu-göstergeler-bilimkurgu ekseninde akan konuşması en az benimki kadar sürse de hiç mi bir allahın kulu sıkılmaz kürsüye yürümez. O gün ikimiz de yırttık. Veya konuşmalar iyiydi veya katılanlar gerçekten istekliydi... Veya sabırlıııııı :) Ancak işin aslı o ki sunumlar bittikten sonra bile sorular ve sohbetler devam ettiğinden salondan çıkışımız hayli uzadı. 

Hem de Mehmet Berk Yaltırık'a rağmen.

Rağmen, çünkü o gün programda olmamasına rağmen konuk konuşmacı olma davetini kabul ederek o da kürsüye çıktı ve açıkçası dördüncü harika teyatral sunumu gerçekleştirdi. Bu kadar coşkulu ve eğlenceli sunum yaparak Anadolu korku folkloru üzerine bilgiyi herkese sıkıcı olmadan aktarabilen bilmem başka biri var mıdır? 

Özetle, harika bir gündü ve ikincisinin daha büyük ve daha geniş katılımlı olacağından en ufak bir şüphem yok. 

UNIKON ekibine şimdiden başarılar diliyorum.

Ümit Kireççi

Daha fazla görsel - ÇROP Facebook Topluluk Sayfasında

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails