25 Mayıs 2013 Cumartesi

ÇROP Ödülleri Röportajları - 5 / Gönül Öztopuz

4. Türk Çizgi Roman Okurları Ödülleri'nde okurlarca aday gösterildikten sonra oylarla "En İyi Editör 2012kategorisinde ödüle layık bulunan çevirmen-editör Gönül Öztopuz sorularımızı yanıtladı: 
ÇROP -  Son dönemler gerçekleşen çizgi roman artışını nasıl görüyorsunuz ?

ÖZTOPUZ - Kitap fuarlarında standımızı ziyaret edenler, gözlemlediğim kadarıyla ikiye ayrılıyor. Yıllardır çizgi romanlara tutkuyla bağlı olan koleksiyoncular ve çizgi romanları izledikleri filmlerden etkilenerek toplamaya başlayan genç okurlar. Buna dayanarak, özellikle son yıllarda vizyona giren çizgi roman uyarlamalarının yanı sıra Japon manga serilerinin OVAlarının popülerlik kazanmasına paralel olarak çizgi romanların satışlarında da bir artış olduğunu düşünüyorum.

ÇROP - Ülkemiz çizgi roman sektörünün geleceğini nasıl buluyorsunuz ?

ÖZTOPUZ - Ülkemizde çizgi roman sektörüne genel olarak baktığımda, gerçek anlamda çizgi romana gönül vermiş, sektöre girmeden önce, geniş bir çizgi roman koleksiyonuna sahip olmuş, hayata farklı açılardan bakan insanların bu sektörde çalıştıklarını görüyorum. Çizgi roman gerçekten de genç yaşlarda seviliyor ve
bu sevgi yaşam boyu insanın içinde kalıyor. Bu yüzden, şu anda var olan okuyucu kitlesi, bu işe gönül verecek gençlerle artmaya devam edecek diye düşünüyorum. İyimser bir bakış açısı olduğunun farkındayım, gelişen teknoloji ile yepyeni uygulamalar sayesinde çizgi roman ve diğer kitapların satışının azaldığı da göz ardı edilmemeli.

ÇROP -Türk çizgi romanı için temenni ve umutlarınız nelerdir ?

ÖZTOPUZ - Türk çizgi romanının ilerlemesinin, bu sektörde var olan yayınevlerinden çıkan popüler comics, manga, frankofon çizgi serilerinin satışlarının artışı ile mümkün olacağına inanıyorum. Sektörde bulunduğum süre boyunca tanıdığım pek çok değerli çizgi roman yazarı ve çizerinin kitaplarının tamamlanmış olmasına
rağmen henüz basılmadığına şahit oldum. Yazmış olduğum çizgi roman da uzun bir süredir kütüphanemde duruyor, günün birinde yeterince şanslı olabilirsem basılacağını umut ediyorum.

ÇROP - ÇROP Ödülleri oylaması 4. kez yapıldı. Bu oylama ve çizgi romanımız ilişkisi hakkındaki görüşleriniz nelerdir ?.

ÖZTOPUZ - Bu sektöre girmeden önce de ÇROP'u takip ediyordum. Hem yeni çıkan ürünleri takip etmek, hem de çizgi romanlar hakkında bir dolu bilgiye sahip olmak için en çok yararlandığım adreslerden birisiydi.
ÇROP, bir okur olarak, çizgi romanımızda emeği geçen yazar, çizer ve yayınevleri hakkında bilgi sahibi olmamı sağlıyordu. Bir çevirmen ve editör olarak, çizgi roman okurları tarafından seçilerek ödüllerle onurlandırılmak
ise bambaşka bir keyif. Bu ödüllere olan ilginin de her geçen yıl katlanarak çoğalacağına inanıyorum.
ÇROP'a Türk çizgi romanı emekçileri ile çizgi roman okurlarımızı buluşturan bir platform olmasından ötürü teşekkürlerimi sunuyorum.


Diğer Yanıtlar Yolda... 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails