24 Mayıs 2013 Cuma

ÇROP Ödülleri Röportajları - 4 / Gökçe Akgül

4. Türk Çizgi Roman Okurları Ödülleri'nde okurlarca aday gösterildikten sonra oylarla "En İyi Türk Çizer 2012 kategorisinde ödüle layık bulunan çizer-ilüstratör Gökçe Akgül sorularımızı yanıtladı:  
ÇROP - Son dönemler gerçekleşen çizgi roman artışını nasıl görüyorsunuz?

AKGÜL - Ben de bu artışı keyifli ve çok olumlu buluyorum. Ancak yayınlanan çizgi romanların daha nitelikli ve daha ucuz olmalarını da temenni ediyorum.

ÇROP - Ülkemiz çizgi roman sektörünün geleceğini nasıl buluyorsunuz?

AKGÜL - Daha iyiye gideceğine inanmak istiyorum. Şu anda tam anlamıyla bir "sektör" olabildiğimizi düşünmüyorum. Ama çok heyecan verici kıpırdanmalar var. 
Yayınevlerinin son dönemlerde Türkçe bastıkları seriler, Dünya standartlarında ürün veren çizerlerin sayısındaki artış bana umut veriyor. 

ÇROP - Türk çizgi romanı için temenni ve umutlarınız nelerdir?

AKGÜL - Fanzinlerin, blogların, bireysel üretimlerin havada uçuştuğu bir paylaşım ortamı çizgi roman dünyasına ilaç gibi gelecektir diye düşünmekteyim. 
Dijital ortamlarda yapılan üretimlerin ÇR  dünyasına nitelik ve nicelik açısından da olumlu katkı yapacağına da inanıyorum. 

ÇROP - ÇROP Ödülleri oylaması 4. kez yapıldı. Bu oylama ve çizgi romanımız ilişkisi hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

AKGÜL - Çizgiromana dair yapılan her organizasyon, çizerleri, okurları ve bu konudaki farkındalığı geliştiriyor.
Bu sebeple bu organizasyonda aday olarak yer almak benim için mutluluk verici. 
Umuyorum ÇROP ödülleri daha onlarca yıl Türkiyedeki çizgi roman okurunun nabzını tutmaya devam eder.


Diğer Yanıtlar Yolda... 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails