22 Şubat 2013 Cuma

İsviçre'den Çizgi Roman Manzaraları - 4

Şehnaz Ünal
Ağustos 2012 (Bu serinin son fotoğrafları :( )

Bir Cafe var, adı Fumetto. Yıllar önce ilk kez gördüğümde mağaza sanmıştım. Cafenin geniş vitrininde büyük boyutlarda çizgi roman figürleri vardı. Çok renkli ve keyifli bir yerdi. Şimdi ise vitrin de Cafe de bomboş. Cafe Fumetto İsviçre'de İtalyan fumetti'sine artık yer kalmadığının canlı bir göstergesi sanki. Onun resimleri de ekte gelecek.

Aktarabileceklerim bu kadar. Eminim içinden bir sürü soru geçiyordur, şunu niye sormadın, bu atlanır mı, diyorsundur belki, ama doğrusu aklıma başka birşey gelmedi. Seneye sen sorularını baştan hazırlarsın. Ben de Zürih'teki çizgi roman dükkanlarına ve fırsatım olursa Aargau'daki bir kitapçıya giderim. Normal kitapçılar içinde gördüğüm en fazla çizgi roman (fantazi ve mango) satan dükkandı.

İsviçre Migros'unun ezeli rakibi Coop'ta, giyim reyonunda spiderman saplı şemsiyeler ve çocuklar için yine spiderman baskılı bardak, tabak ve amerikan setleri gördüm.

Winterthur'daki en büyük kitapçı (5 katlı) Orell Füssli çizgi roman konusunda geçmişe göre çizgi romana ayırdığı rafları epeyce azaltmış. Zürih'teki mağazalarında çok daha fazlasını bulmak mümkün. İki yıl önce sorduğumda talep olmadığını söylemişlerdi. Red Kit, Simpsons, Titeuf gibi çizgi romanlar yanında az sayıda da olsa grafik noveller bulmak mümkün.

Daha önce çok sayıda Red Kit ve Asteriksle karşılaştığım Vogel'da (yeni adı Thalia) ise az sayıda çeşitli çizgi roman ve bol miktarda Manga ile karşılaştım






İtalya'dan Çizgi Roman Manzaraları - 1

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails