9 Temmuz 2011 Cumartesi

Oğuz Satıcı’nın ‘Atatürk’ kitabı!

Elif Ergu - eergu@gazetevatan.com


Bir dost sohbetinde TİM eski Başkanı Oğuz Satıcı’yla birlikteydik. Yerel seçimlerde AKP’nin Bakırköy Belediye Başkan adayı olan Oğuz Satıcı Ankara’dan henüz dönmüştü. Siyaset mi konuştuk? Doğrusu ‘Hayır’ diyemeyeceğim. Ama ben size sohbetimizin ‘siyasi’ bölümünü değil, başka bir kısmını aktaracağım.
Laf döndü dolaştı Türk sinemasına ve Atatürk’ün hayatı üzerine yapılan filmlere geldi...
‘Hepsini izledim, çok daha iyi filmler yapılabilir, daha büyük bütçeli, ders veriyor gibi bir anlatımı olmayan. Bir ara Atatürk filmi yapmak istedim... Biliyor musunuz Atatürk daha çok gençken Jean Jacques Rousseau okumak için Fransızcasını geliştirmiş...’ diye anlatan Oğuz Satıcı’nın ‘Genç Mustafa’ kitabının fikir babası olduğunu öğrendim.
Genç Mustafa’yı duymuş ama okumamıştım. Genç Mustafa, Oğuz Satıcı’nın ‘dahi bir genç’ dediği yıllarca Satıcı’yla birlikte çalışan Yalın Alpay’ın kitabı. Kitap Satıcı ve Alpay’ın ortağı olduğu Gaia Yayınları’ndan çıktı. Ama bu kitap bir roman değil, bir çizgi roman. Çizeri de Barış Keşoğlu.
Kitabı merak ettik, Oğuz Satıcı hemen edinmemizi sağladı. Akşam geç saatlerde eve döndüm ve elimden düşüremedim. Yalın Alpay, kitabın giriş bölümünde Genç Mustafa’nın devamının geleceğini anlatıyor. ‘Bundan 2 yıl önce birbirinden bağımsız olarak Almanya ve İtalya’da Atatürk biyografileri yayınlandı. Her iki çalışma da birbirinden habersiz aynı tespiti yapıyordu. Atatürk’ün değişen isimleri onun bizzat geçirdiği değişimin göstergeleridir’ diyen Alpay, bu ilk cilt ‘Genç Mustafa’da gencecik bir adamın ‘değişimi’ nasıl kafasına koyduğunu anlatıyor. İkinci bölüm ise Sürgün Kemal olacak...Trablusgarp Gazisi, Filistin Mücahiti, Anafartalar Kahramanı diye devam edecek ciltler. Alpay 20 cilt hazırlamayı planlıyor.
Genç Mustafa hem yetişkinler için keyifli hem de çocuklar için... Tavsiye ederim.
Kimbilir belki bir gün bu çalışma çizgi film haline gelir, neden olmasın?



Kaynak - Vatan

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails