8 Haziran 2011 Çarşamba

Demirbaş Yayıncılık'ın yayın öyküsü


Demirbaş Yayıncılık bu sene yayın sayısını hızla arttırıp, yeni bir atağa kalkıyor. Mandrake, Kızılmaske, Gordon gibi eskilerden tutun da Türk okuruyla ilk kez buluşacak Johnny Hazard gibi yeni yayınlara kadar büyük atak, ilk ürünlerini geçenlerde çıkan beş kitapla verdi. Ben de yayınevi sahibi Cem Demirbaş’a birkaç soru sordum. Beni kırmayarak, sorularımdan hareketle, bir yazı hazırladı. Kendisine çok teşekkürler. Cem Demirbaş’ın hayatı, yayın serüvenine başlayışı ve çıkardığı-çıkaracağı yeni yayınlar hakkında ayrıntılar bulacağınızı düşündüğüm yazısı aşağıda: 
Demirbaş'ın ve Demirbaş Yayıncılık'ın öyküsü

Cem Demirbaş kimdir?
1967 İstanbul doğumluyum. Çocukluğum Çamlıca'da geçti. 1984 yılında lise sonda annemin evdeki çizgi roman dağını atma tehdidiyle serüven başladı. 

O zamanlar salı pazarının yerinde cumartesi-pazar günleri kurulan Nostalji Pazarı’nda yere bir gazete sayfası açarak elimdeki Atlantis, Zagor, Mister No ve Tarkan serilerini satmaya başladım. Tabii bu dönemde çizgi romanı kimse hatırlamıyordu ve herkes “bana satamazsın” diyordu. Ama aksine insanlar benim sergime çok büyük ilgi gösterdi ve akşama elimde nerdeyse hiç kitap kalmadığı gibi ceplerim dolu bir şekilde eve geldim. Hem ticaret yapmanın, hem de çizgi romanı unutmuş insanlarla sohbet etmenin hazzını yaşadım. Akşama kadar herkes bir anısını anlattı ve akşam nasıl oldu anlamadım.
(...)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

merhabalar ktap evimde demirbaş yayınlarını satmak istiyorum nasıl ulaşabilirim seydiahmet1@windowslive.com bana ulaşırsanız çok sevinirim

Linkler

Related Posts with Thumbnails