17 Mart 2010 Çarşamba

Çiftlikköy Belediyesi’nden Okullara ÇR'li Çevre Eğitimi

Çiftlikköy Belediyesi, geri dönüşüm ve çevre bilincini geliştirmek amacıyla ilçedeki ilköğretim okullarında eğitim kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında minik öğrencilere “Artık Uyanma Vakti” adlı kitap dağıtıldı.
Bir süre önce geri dönüşüm uygulamasına başlayan Çiftlikköy Belediyesi, çevre konusundaki aktivitelerine devam ediyor. Özellikle küçük yaştan itibaren çocuklara çevre bilincini aşılamak, geri dönüşümün önemini anlatmak amacıyla ilköğretim okullarında çevre eğitimlerine ağırlık verilmeye başlandı. Bu kapsamda Gemi Sanayicileri Derneği (GESAD) ile işbirliği içinde “Artık Uyanma Vakti” adlı kitap bastırıldı. Toplam 2 bin adet bastırılan ve çizgi roman tarzında çocuklara çevre bilincini aşılayan kitap ilçedeki ilköğretim okulu öğrencilerine dağıtıldı. Çiftlikköy Belediye Başkanı Metin Dağ, kampanyanın startını GSD Çiftlikköy İlköğretim Okulu’ndan verdi.
Okulu ziyaret eden Çiftlikköy Belediye Başkanı Metin Dağ, Okul Müdürü Ali Karslı ile birlikte öğrencileri ziyaret etti. Çiftlikköy’ün çevre ve doğa açısından son derece harika bir yer olduğunun altını çizen Başkan Dağ, “Ancak doğal güzellikleri korumak çok önemli. Günümüzde artık ne yazık ki çevre kirliliği her geçen gün artıyor. Denizlerimiz, havamız, ormanlarımız, toprağımız yine biz insanoğlunun yaptıklarıyla kirleniyor. Bu yüzden artık buna dur demek gerekiyor. Biz çevre bilincinin küçük yaşlarda başlayacağına inanıyoruz. Sizler Çiftlikköy’ün, Yalova’nın ve tüm Türkiye’nin geleceğisiniz. Geleceğin politikacıları, yöneticileri, öğretmenleri, doktorları sizlerin arasından çıkacak. Siz çevreye ne kadar önem verip, ne kadar onu korursanız geleceğimizde de o kadar güzel ve yaşanabilir bir çevreye sahip oluruz” dedi.
Başkan Dağ, ilçedeki okullarda kaynağında ayrıştırma ve atık pillerin toplanması faaliyetlerine başladıklarını ifade ederek şunları söyledi: “Artık Uyanma Vakti adlı kitap öğrencilerin zevkle okuması, okurken de çevre konusunda bilinçlenmesi için çizgi roman tarzında hazırlandı. Kitabın hazırlanmasına emeği bulunan Gemi Sanayicileri Derneği’ne çevre ve eğitim konusundaki hassasiyetlerinden ötürü teşekkür ediyorum. Dilerim bu faaliyetle öğrencilerimizi çevre konusunda bilinçlendirir ve temiz bir toplum yolunda önemli bir adım atmış oluruz.
”Başkan Dağ daha sonra öğrencilere kitaptan bazı bölümleri gösterdi. 2 bin adet basılan Artık Uyanma Vakti adlı kitap, Çiftlikköy’deki GSD İlköğretim Okulu, Gaziabdurrahman İlköğretim Okulu, Şehit Baçerettin İlköğretim Okulu, Kılıç İlköğretim Okulu, Çukurköy İlköğretim Okulu ve Namık Kemal İlköğretim Okulu’nun 8-11 yaş arası öğrencilerine dağıtılacak.


Kaynak - Yalovamız

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails