29 Ocak 2010 Cuma

Bonanza'nın Son Kahramanını da Kaybettik

Bonanza dizisinin yaşayan son kahramanı Adam'ı canlandıran Pernell Roberts'ı da 81 yaşında kaybettik.
Cartwright ailesini ve Panderosa çiftliğini unutmak mümkün mü. Çocukluğumuzda izlediğimiz zamanlarda en sevdiğimiz en sempatik bulduğumuz karakter "Has"(Hoss)' tı. O çok bilindik jenerik melodisini mırıldanır dururduk. Hoss'ın ilk ölen karakter olduğunu bilmiyordum, içimi başka bir burukluk daha sardı şimdi. Adam, içlerindeki en jön, en "abi" karakterdi. Hepsinin ruhu şad olsun yaşadığımız müthiş çocukluk günlerimizin baba kahramanlarıydı lar. Allah'tan Tay Yayınları zamanında bir güzellik yapmışta Bonanza'nın çizgi roman dizisini yayınlamış. En azından kitaplığımızda Panderosa çiftliğini ve ahalisini yaşatmaya devam ediyoruz. İlk sayıların arka kapaklarına Aslan Şükür'ün yaptığı portreler şimdi daha da anlamlı bence.

Bir ara eski dizi ve filmleri yayınlayan Amerikan kanallarından birinde görmüştüm Bonanza'yı. Bir kaç bölüm de izledim hatta. Sonra o kanal paralı hale geldi ve izleyemedim. Bir zamanlar eski dizi ve filmler bol keseden yayınlanıyordu bizde de. Şimdilerde pek görmüyorum. Pazar günleri TRT'nin westernleri ve Kocaeli TV'nin nostalji kuşağında bir şeyler oluyor o kadar. Umarım yurt dışındaki gibi bizde de bu tür vintage yayınlar "abonelik" usulüne döndürülmez.

Selamlar
Lami Tiryaki

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails