12 Ocak 2010 Salı

2009 Sonu 2010 Başı, Yeni Yayınlar

Hafta içi Kadıköy'e uğrama şansım oldu ve iki aylık birikmiş eksiklerimi aldım. Henüz hiç birini okuyamadım ama şöyle bir göz atarsak:
-Bence ayın kitabı, edisyon bazında kesinlikle Hoz yayını Gözler ve Karanlık. İlginç kapak tasarımı, güzel çizimleri, uzun süredir hasret kaldığımız
- Her ne kadar tamamı çeviri de olsa-8-10 sayfalık muhteşem bir editoryal giriş, 300 civarı sayfa sayısı ve dibine kadar siyah beyaz fumetti tadıyla müthiş bir şeye benziyor. Serinin diğer kitapları gözü kapalı alınır gibi geliyor insana...
- Swing 60 numara. Serinin bitmesine iki kitap kaldı. Yayınevinin bunu bir şekilde kutlaması "son yaklaşıyor" babında editoryal bir şeyler karalamasını bekliyor insan. Ama tık yok maalesef. 322 sayfa 5 macera arka arkaya o kadar. Editoryal kısımlar olmadan, böyle ara kapaklar olmadan kitap ruhsuz gibi duruyor. Türkiye'de 21. yüzyılın en uzun serisini bitiriyorsunuz yahu biraz bir şeyler katın kitabın içine. İlla son sayıyı beklemek gerekmiyor. Bir de Dylan Dog'la birlikte gözümü iyiden iyiye rahatsız etmeye başlayan macera isim bandının kapağı ikiye bölmesi durumu var. Şu bant yerine şeffaf macera ismi filan yapılsa daha temiz iş olacak bence. Her şeye rağmen Swing serisini ülkemizde ilk kez olarak bitirecek olan yayınevini kutluyorum. ,
- Dylan Dog 23. Kapak eleştirim, Swing'teki gibi. Hele Dylan gibi her biri Dali tarzı muhteşem sürrealist yaklaşımlı kapaklar bu şekilde biraz heba oluyor diyelim. Ayrıca ön kapağa sayı numarası yazılmıyor ve kanımca büyük eksiklik. Ancak cildin editoryal kısımları güzel. Yazılar eğlenceli ve güncel. Dylan'ımız hala bizimle ya, bu bile yeter laf aramızda.
- Mister No Efsane 6. Maceraperest bu ciltle Mister No Maxi-Speciale serisini tamamladı. Uzun süredir İtalya'da yeni bitmişp bir seri ilk kez bizde de bitmiş oluyor. Kapak katliamının gölgesi altında iyi bir edisyonla ancak editoryal sayfaları olmayan "ruhsuz kitap" anlayışıyla bu seriyi bitirmiş olduk. Maceraperest'i tebrik ediyorum. Gönül isterdiki bir kutlama eki olsun, veda yazıları olsun olsun vs vs... Yok işte... Yayınlanmamış tek seri olan Almanak'ları ise umarım belgesel sayfalarını atlamayacak bir yayınevi yayınlar diye umut ediyorum.
- Mister No aylık, Zagor aylık, Büyülü Rüzgar aylık, klasik maceralar vs vs... Lal kitap yayınları için epey yazacak malzemem vardı ama o berbat basklıarı görünce vazgeçtim. Suskunluk en iyi eleştiridir diyorum.
- Red Kit Örümcek Ayak. İki sayıdır Red Kit'imiz iki tam macera birden yayınlanıyor. Fosur fosur sigarası ancak eski çizimleriyle hala bizleri güldürmeye devam ediyor. Teşekkürler YKY.
- Totally Spice toplama sayı. Gazete bayilerinden edinebileceğiniz bu dergi kızınız için muhteşem bir hediye olabilir. Eski maceralardan üçünü bir arada barındıran kalın bir sayı olmuş. Hediye olarak muhteşem bir okul hazırlık seti veriyor. Hani dergiden daha fiyatlı gibi bir şey.
- Örümcek Adam aylık sayı(Hoz'unki değil). Bu seri başlarda pek bir gereksiz geliyordu bana ama biriktikçe rafta muhteşem görünmeye başladı. İki sayı 24 sayfa halinde tek sayı ediyor ve maceralar çok gırgır.
- The Witch. Cadılarımız üç aylık yayına döndüğünden bu yana kendilerini özleterek geliyorlar raflarımıza. Ben bu dergiyi severek okuyorum. Sanki büyüklere de hitap ediyor gibi. Yine kız çocukları olanlara özenle tavsiye edilir.
- Winx Club 64: Zehir. Zehir gibi bir macera. Enfes renkler, güzel moda sayfaları vs vs... Kız çocukları için. Kızım olacak ya bunlar artık gözüme daha bir albenili gelmeye başladı. Ayrıca bu dergiler biriktikçe raflarda çok şenlikli duruyor arkadaşlar...
- Doğan Kardeş 24. YKY bu işi güzel götürüyor. Manga eki yok bu sayıda. -Diabolik. Güzel edisyon. Editoryal bir şeyler var en azından ve çizimler güzel.
- Tom Braks. Beş macera birarada, ara kapaklar yok. Dergi içinde verilen hediye kartta da Alsan Şükür eski çalışmalarından birinin maalesef çok kötü bir reprintini yapmış. Ustayı eleştimek haddimize düşmez ama kötü olmuş hakikaten. Büyük beklentim vardı ama olmadı. Derginin kapağını, ilk sayı olması itibariyle daha bir posterlik, daha şenlikli olur diye bekliyordum ama bana sıradan geldi. Yine de güzel. Tom Braks'ta umduğumu bulamadığım için ben seriyi almamaya karar verdim. Tabii elimde maceraların üstün baskılı Tay versiyonları olduğu için bu kararım. Yoksa almayı düşünen arkadaşlara bizzat tavsiye ederim. Derli toplu bir edisyon, ve 5 macera bir kitapta tam koleksiyonluk güzel iş çıkarmışlar sonuçta.
- Teks Atlın Seri 72'ni kapağı sanki poster gibi. Teks ve Karson'u böyle poz verirken göremezsiniz her zaman. Alın büyütün poster yapın duvara asın. Müthiş... Daha var bi şeyler ama vakit geç oldu ve bir şeyler yazmak yerine okumak istiyorum. Herkese iyi geceler...
Selamlar
Lami Tiryaki

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails