25 Aralık 2020 Cuma

Dinozor Genç Yarışmasında Dereceye Giren Yazılar - 4 / Ceyhun Tansu Ebiç "Kapa Çeneni"

Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP), Hayal'et e-dergi ve Kayıp Rıhtım'ın işbirliğiyle gerçekleşen yarışmaya çizgi roman anılarını paylaşan yetişkinler katıldı.

Çizgi roman okumanın heyecanını, acısını, hüznünü, sanatla iç içe olmanın güzelliğini kaleme alan yetişkinler çocuklara bir sanat dalıyla ilgilenmenin, çizgi roman sanatıyla ilgilenmenin coşkusunu aktardılar. 

Yarışmada mansiyon ödülüne layık bulunan sayın Ceyhun Tansu Ebiç'in yazısı:

...

Kapa Çeneni

Çizgi romanla ilgili unutamadığım bir anım var. Hâlâ bazen aklıma gelir ve gülümserim. Küçük bir anekdot, tabii, benimki aslında. Bir cümlelik birşey.

Sanırım 10-12 yaşlarındayım, dayımların Adana’daki evlerine yaz tatiline gitmişiz. Baraj gölü yanında Çukurova Üniversitesi lojmanlarındayız. Sabah erkenden kalkıyor, göle yüzmeye gidiyoruz. Abim, ben ve Kemal dayımın oğlu Serhat ve kızı Arzu; kuzenlerim. Herhalde Adana’nın öğle sıcakları yüzünden evde oturmuş dördümüz birden çizgi roman okuyoruz. Meşhurdur bizim dört-beş çocuk hep beraber bir odada toplanıp, kimi divanda, kimi koltuğa yayılmış, kitap okumalarımız... İlerleyen yıllarda anneannemin evinde çizgi roman yerine Asimov’lar Stephen King’ler okuyacağız...



Divanın altında yüklük gibi bir yerden çizgi romanlar çıkarılıyor. Yığınla çizgi roman var ya da çocuk gözümle bana öyle geliyor: Kızılmaske, Örümcek Adam, Mandrake bir sürü çizgi roman. Birini okuyor, diğerine geçiyoruz; elimizdekini beğenmiyor, başkasıyla değiş tokuş ediyoruz. Arzu o sırada benim okuduğum Örümcek Adam’ı soruyor: “Sendeki hangi macera?”. İlk sayfaya bakıp cevap veriyorum “Kapa Çeneni!”. Kısa bir süre geçiyor yine soruyor, aynı cevabı veriyorum “Kapa Çeneni!” Bir süre sonra kitabı indirip Arzu’ya bakıyorum. Biraz ağlamaklı, incinmiş gözlerle bana bakıyor: “Niye öyle karşılık veriyorsun? Ben sana normal bir soru sordum, sadece.” diyor. Kitabın ilk sayfasını gösteriyorum “Ben de sana normal bir cevap veriyorum. Maceranın ismi “Kapa Çeneni!”. Gülüşüyoruz.

Bu çizgi roman benim kütüphanemde yok. Bu kitap haricinde hiç bir çizgi roman macerasının ismini de bilmem. Belki binlerce çizgi roman okumuşumdur ama hiç bir maceranın ismini hatırlamam. Çizgiler, kapaklar ya da çizerler aklımda kalır ama çizgi romandaki macerayı bile çok iyi hatırlayamam. Ama “Kapa Çeneni!”yi yaklaşık otuz yıldır hatırlıyorum. Şimdi internet sayesinde tekrar görme fırsatım da oldu. Gambit, Örümcek Adam ve Kara Kedi...Mega Macera: “Kapa Çeneni!”...Arzucum sana demedim!

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails