3 Ekim 2019 Perşembe

Onur Çetincengiz'in Çizgi Romanı "TANTO" Çıktı

Onur Çetincengiz uzun zamandır hasretini çektiği "TANTO" çizgi romanını baskıdan aldı. Bu Bursalı çizgi roman aşığı yiğit adam yıllar önce çektiği ve belki de ülkemizde ilk olan hayran yapımı kısa filmlerle adını duyurdu. Sonra da bir düşün ardına takıldı ve ne yapıp edip o düşün ilk basamağını kendi imkanlarıyla gerçekleştirdi. Kim bilir, belki de bu düş daha uzun süre devam eder. Birlikte düşleriz.

Aşağıda Onur Çetincengiz'in facebook sayfasında paylaştığı TANTO çizgi romanının baskı macerasını okuyacaksınız. Bu arada TANTO'yu edinmek isteyen olursa kitapçılarda bulamayabilir. Ancak çizgi roman dükkanlarında. Veya doğrudan yazarından isteyerek Onur Çetincengiz'den. Dileyen kendisine facebook özel mesajlardan ulaşıp sipariş verebilir.

Tasarım - Yavuz Güleroğlu

"Tanto için kitap baskıda iken önsöz !

Herşeyin bittiğini düşündüğüm an Bursa'da bir cafe de çay içiyordum.Çay sıcak olmasına rağmen boğazımdan buz gibi aşağıya iniyordu.

Yanımda olan iki arkadaşımdan biri bana "çizgi romanımı nasıl" yapamadığımı anlatıyordu !
Tanto'yu 2011 yazından beri yazıyordum.


Tabii şaka değil , o zamanlar belki dizi yapabilirim diye yazıyordum.

2011 yılında Hüdaim Güpoğlu ilk kez Tanto'yu çizmişti.Sonra 2013 yazına kadar 13 bölüm yazmıştım.
Fakat iş hayatım çok kötü gidiyor, 2 ay da bir iş değiştiriyordum.

İşsiz olduğum bir gün, kütüphanede senaryoma devam ederken bir "karar ver" dedim kendi kendime !
Ya yazacak çizeceksin, ya da adam gibi bir iş bulup çalışıp yükseleceksin !

Biraz sonra kararımı verdim. Kütüphaneden çıktım.Yazdığım senaryoyu paramparça edip yırttım.
Çöpe attım ve iş aramaya koyuldum!

Tam iki sene boyunca ne bir kitap okudum, ne de bir film izledim.
Çizgi romanlarımı, figürlerimi sattım.

Film arşivimi dağıttım.

Artık bitmişti benim için.

Bırakmıştım.
Fakat zaman geçtikçe içimdeki boşluk büyüdükçe büyüyordu.

Boş durmak hiç bana göre değildi.

Ben bu işlerin adamıydım ve yazacaktım , tekrar kısa filmler yapacaktım !

1999'dan beri film çekme hayalim vardı.

2004'ten 2007'yılına kadar özel tiyatrolarda tiyatro eğitimi almış ve 2006 - 2012 arası 8 kısa film çekmiş , üç filmim festival görmüş , 2010'da çektiğim kısa film"Altın Çocuk Kilink'e Karşı'yı özel ve yerel kanallarda insanlara izletebilmiştim !

Tekrardan bu işlere dönecek ve Tanto'yu dizi yapacaktım !

Bir yetenek yarışmasının ön eleme turuna katıldım.

Yaptığım kısa filmlerin fragmanlarını izlettim yapımcılara.

Ve şöyle bir projem var deyip yapacaklarımı anlattım.Ciddiye almadılar tabii.Bir kapı yüzüme kapanmıştı !

Malum nedenlerden Tanto'yu kısa film de yapamazdım !

Peki ne yapabilirdim?

Projeme, Tanto'ya çok güveniyordum !


Sonra tekrardan çizgi roman almaya başlayınca "Seyfettin Efendi'yi gördüm.Devrim Kunter kendi yazmış, çizmiş, bastırmış ve yayınlamıştı.

Ben de Tanto'yu çizgi roman yapacağım dedim !

Yapabileceğim en mantıklı şey Tanto'yu çizgi roman yapmaktı !

Hikayeme ve karakterlere çok güveniyordum çünkü !

Nasıl yapacağımı bilmiyordum ama yapacaktım !

Çalıştığım fabrika'nın müdürüne konuyu açtım , bana destek olacağını söyledi.

Fabrika'nın Sendika Başkanı da "Sendika'nın da destek olacağını" söyledi !

İşler ilk baş iyi gidiyordu yani !

En başta sıfırıncı sayı mantığı ile 12 sayfalık Tanto'yu tanıtan gizemli bir hikaye yazdım !
Önce Tanto'yu kısa bir tanıtıp sonra asıl sayılara dönecektim.

Ve çizer aramaya başladım.
Genç bir çizer arkadaş buldum.
Çocuk taslak çizimlerini harika yapmıştı .

Ve sendika ile fabrika müdürümden aldığım desteği çocuğa verdim .
Çocuk hikayeyi çizmeye başladı .
3 ay sonra 12 sayfa hazırdı.
Ama malesef olmamıştı !

Kitabı gönderdiğim yayınevleri çizgileri ciddiye bile almamıştı !

Ne yapabilirdim .Her şey bitmiş miydi !

Yazının başında bahsettiğim gibi kafe'de oturmuş arkadaşımdan nasıl çizgi roman yapamadığımı dinliyordum !

Aslında çizimin 3 sayfası iyi gibiydi ama geri kalan 9 sayfa hakkaten çöptü.

Acaba geri kalan 9 sayfayı başka başka çizerler çizer mi diye düşündüm. Hani her çizer bi sayfa çizse bu iş olurdu !

İnternetten çizer aramaya başladım ve Ahmet Torun ile tanıştım.Karakterlerden Dream'in resmini çizdi bana sağ olsun !

Sonra kendi sosyal medya hesabından "Onur Çetincengiz çizgi roman çıkarmak için çizer arıyor , bilginize" yazdı !

Sonra bir mucize gerçekleşti.

Sosyal Medya hesabıma onlarca mesaj gelmiş ve bir çok arkadaşlık isteği almıştım !

Aklıma bir fikir gelmişti .12 sayfalık bir sıfırıncı sayı olacağına 6-7 kısa hikayeden oluşan bir çizgi roman olsaydı ya !

Hem ilerde çıkacak sayılar ve karakterlerden de ufak ufak spoiler verir , dikkat çekerdim !
Hikayeleri yazmaya başladım !

Kısa Kısa .

İlerde çıkacak sayılardan bağımsız , tanıtıcı merak ettirici hikayeler !

Yarkın Sakarya , Yasin Yıldıran hikayelerini aldılar ve sağ olsunlar harika iş çıkarmaya başladılar !

O sıra da Ümit Türek , Yusuf Turgut ve Mehmet Emin Sincar hocamla tanıştık ve hepsi hikaye alıp destek oldular !
Alper Geçgel ile tanışmamız ise tesadüfen oldu . Alper hikaye çizebileceğini söyledi ve çok güzel bir iş çıkardı.
Fıratcan Yakut arkadaşım da hikayesini aldı ve çizimler tamamlandı.Fakat bu işlerin kolay olmadığını zamanla anladım.
Bir süre beklemem gerekti.Ve sonunda Tanto'yu kendi imkanlarımla bastırarak yayın hayatına merhaba dedik !
Bu kitaba gerek çizim gerek kapak gerek eskiz çizerek destek olan çizerlere; kitabın düzenlenmesi esnasında bana evini açan Alper Geçgel, Berkan Belen ve ev arkadaşlarına da teşekkür ederim.

Çalıştığım fabrikanın müdürü Sn Hakan Korkmaz'a desteği için ayrıca teşekkür ederim."

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails