1 Şubat 2019 Cuma

Ertuğrul Özkök'den Çizgi Romanlı Bir Yazı

Kaynak - Hürriyet
...
Angouleme’de açılan çizgi roman fuarında kitap okuyan çocuklar bunlar. Çizgi roman satışları özellikle Fransa ve Belçika’da patlamış durumda.Geçen yıl Fransa’da çizgi roman satış rakamı 580 milyon doları buldu. Genç kuşaklar deli gibi çizgi roman okuyor.
1990 yılında Fransa’da yayınlanan çizgi roman sayısı 700’ken, geçen yıl bu rakam 5 bine yükseldi.
- Bu yıl “Asterix”in 60’ıncı yılı...
“Red Kid” benimle aynı yaşta. Benden 3 ay sonra, 12 Haziran 1947’de yayınlandı.
“Batman” ise çizgi roman olarak 80’inci yılını kutluyor.
Çizgi roman hayal gücünün hâlâ doruklarındadır.
Sakın ola ki çocuklarınızın çizgi roman okumasına mani olmayın.
Bu fotoğraf Fransa’nın Angouleme şehrinde çekildi.
İYİ BAKIN BU KAREDE BENİM HAYALETİM VAR
BENSE kendi küçük tarihimde çizgi roman okumaya başlayışımın 65’inci yılını kutluyorum. Baktığım ilk çizgi romanlar, ilkokula gidip gelirken, Amerikalıların çöp tenekelerini karıştırarak bulduğum DC Comics ve Marvel kahramanlarından “Superman”, “Hulk” ve “Spider Man”di.
İngilizce bilmediğim için sadece bakıyordum.
Okuduğum ilk çizgi roman ise “Pekos
Bill”
di ama asıl tutkum, 1955 yılında Kahramanlar Mahallesi’ndeki kitapçıda gördüğüm “Tommiks” ve “Teksas”tı. Sonraları “Sipru”, “Küçük Prens” ve “Red Kit”geldi.
Yıllar sonra hayatıma Japon mangaları, “Manara”lar girdi.
O yüzden dün New York Times gazetesinde çizgi roman okuyan bu çocukları gördüğümde, baktım ki aralarında ben de oturuyorum.

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails