9 Mayıs 2017 Salı

"İstanbul'un Vahşi Kedisi" Çizgi Roman Sergisi'nden Kareler

Ümit Kireççi
...
30 Nisan tarihinde sona eren sergide yer alan "İstanbul'un Vahşi Kedisi" bana göre Türk mizahı ve çizgi romanının alıştığı "erkek kedi" klişesinin yıkılmasını simgeliyordu. Gördüğüm kadarıyla eserin yaratıcısı Elif Nurşad kediyle simgelenen bir "kadın" imgesini ön plana çıkararak kadının cinsel kimliğine, özgürlüğüne, bağımsızlığına ve modern hayattaki dik duruşa vurgu yapmak istemiş.

Basılan sayı elime hayli maceralı geçti :) Elif hanım evime geliyor ama beni evde bulamıyor. bunun üzerine hemen karşı kaldırımdaki kargoya veriyor. Kargodan bana herhangi bir mesaj ulaşmıyor. Elif hanımın mailiyle birlikte çalıyorum kargonun kapısını "ha, evet, şurada bir yerdeydi" deniyor ve iki gün aranıyor. Sonunda buluyor ve "lütfen" bana teslim ediliyor... 

Bunun dışında da sergide eserleri sergilenen ve çizgi romana gönül veren Elif Nurşad'ı tanıyalım:  

Resim yaparak çizime başlayan sanatçı Leman okuyarak büyümüş ve aynı dergide çizer olup çizgi roman dünyasına katılmış. Daha sonra Bayan Yanı dergisinde "Babam ve Ustam" dizisiyle adını duyuran Elif Nurşad daha sonra "Kedi Kadın"ı yaratarak çizgi romanda başka bir anlatıma geçmiş. İlk sergisini İtalya'da açan, Nurşad şimdi ikinci sergide yer almış. "Kedi Kadın"ı 23 sayfalık kısa bir macera olarak basan sanatçı hikayeyi genişletmek için kolları sıvamış durumda.

Kendisine okuyanın bol olmasını diliyorum.






Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails