20 Nisan 2017 Perşembe

Çizgi romanlar ve bir romanda kendine rastlamak

Can ERTAN
Kaynak ve Tam Metin - Yeni Marmara
...
Çocukken erkenden kalkar, kapı aralığından gazete atılmış mı diye bakardım veya pencereden gazeteciyi gözlerdim. Eskiden mahallelerde gazete dağıtıcıları olurdu.

Cumhuriyet okunurdu bizim ailede, o eski Cumhuriyet başkaydı tabii.
Gazete gelmişse heyecan dolu bir sevinçle kapar anneanneme götürürdüm; Şükriye yere sererdi gazeteyi, yanına çömelir gazeteye eğilir ve soru sağanağımı başlatırdım:
“Burada ne yazıyor, bu kim, bu ne?’’


Anneannem arada saçımı okşayarak sabır dolu bir sevgiyle manşetleri, haber başlıklarını, haberleri okur, sorduğum insanları tanıtırdı.


**************
Teksas, Tommiks, Zagor, Kinova, Asteriks, Tenten, Karaoğlan, Tarkan, Asteriks, Abdülcanbaz gibi çizgi romanları çocukken okumak, kitap okuma iştahımı artırdı. Şimdi de çizgi romanları severim.
Bir roman kişisi olmak
Çizgi romanlardan romanlara geçtim, büyük tutkuyla yıllarca roman okudum; o okumalar, içimde yazar olma hevesi uyandırdı; henüz yazar olamadım ama sonunda bir romanda yer almayı başarabildim.
Roman yazarı dostum Kaan Arslanoğlu ile geçen yaz başındaki sohbetimizde son kitabında kısa bir bölüm olarak benim de yer aldığımı söylediğinde, önce şaşırmış, sonra da heyecanlanıp, gururlanmıştım.
“Yüzü Silinenler’’i bu yüzden bir solukta okudum ve kitabın 162. sayfasında kendime, Can Ertan’a rastladım...

Hayat sana minnettarım.

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails