14 Ekim 2016 Cuma

Marvel'ın Yeni Kahramanı: Suriyeli Anne (Madaya Mom)

Ayfer Gürdal Ünal - Ümit Kireççi
...
abcNEWS - Marvel Comics işbirliği "Madaya Mom" adlı dijital çizgi romanın ortaya çıkmasına vesile olmuş. 

Çizgi romanda Madaya'da yaşayan anneyle röportaj yapan abcNEWS muhabirleri Xana Oneill ile Rym Momtaz'ın metinleri esas alınmış, Dalibor Talajic çizgiyle yorumlamış. 

Madaya şehrinde yaşayan ve ailesini hayatta tutmaya çabalayan bir anneyle ailesini konu alan çizgi roman Haziran 2015'den bu yana kuşatma altında olan şehri ve açlıktan ölen insanların acı dolu hikayesini ele alıyor. Madaya ancak geçtiğimiz Eylül ayında yardım alabilmiş ve Birleşmiş Milletlerin konvoyu şehre ancak bir sene sonra girerek yiyecek ve ilaç götürebilmiş. 

Çizgi romanın adresi: MADAYA MOM


Çizgi romanın senaryosu Madaya'dan iletişim kurulabilen bir annenin bildirdikleri üzerine kurulmuş:

"Artık yemeğe ihtiyaç duymuyoruz. Çocuklarım aç ama yerlerse hastalanıyorlar. Vücudumuz yemeği hazmedemiyor"

"Büyük oğlum çok kilo kaybetti. Babasıyla eğleniyor. "Baba, köpeklerden korkuyorum. Kemiklerim her an onlara daha çekici gelebilir."

"Madaya artık bir ölüler şehri. Öyle çok kişi öldü ki... Kalanlar... Onların gözünde de sadece ölümü görürsünüz."

"Oğlum bana "Bu insanlar bunu hak etmek için ne yaptı? Onlara nasıl yardım edebiliriz?" diye sordu. Ben de ona bunun nasıl açıklayacağımı bilemedim."

"Gece 2'de uyandım. Kar yağıyordu. Hava gerçekten dondurucu. Yakacak olarak dolabı kullandık, bitti. Şimdi sıra şifonyerde. Neyse ki mobilyalarımız ahşap. Başkalarında bu da yok!"

"Çocuklarımın doktordan çok psikoloğa ihtiyaçları var. Gözlerindeki yaşam ışığı söndü."


Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails