27 Eylül 2013 Cuma

Nathan Never'da "Seyfettin Efendi" Rüzgarı

Çizgi Düşler yayıncılığın dilimize kazandırdığı Nathan Never farklı serileriyle okuru memnun ederken Haziran cildinde ilginç bir çizime denk geldim. 
09. cildin üçüncü hikayesi olan INDIA'da alıştığımız İtalyan tarzının yanı sıra son derece dikkat çekici çizgiler de yer alıyordu. Pasquale Ruju'nun yazdığı, Max Bertolini'nin çizdiği hikayede ben yer yer Devrim Kunter'i  ve onun muhteşem "Seyfettin Efendi ve Olağanüstü Maceraları"ndan esintilere rastladım. Bildiğimiz üzere Devrim Kunter özellikle portrelerde fotoğraf çeker gibi bir gerçeklik yakalıyor çizimlerinde. İşte bu sayıda alışılmış Fumetti tarzıyla Devrim Kunter tarzı içi içe geçmiş yer yer. 
Özellikle seçtiğim bazı kareleri aşağıda örnek olarak paylaşıyorum. Hem de yanındaki kareyle birlikte. Bu şekilde ne eminim ne dediğim daha iyi anlaşılacaktır. Tabii bu arada sormadan da edemiyorum: Devrim Kunter Nathan Never çizse harika olmaz mıydı?






Ümit Kireççi

1 yorum:

lordofsunshine dedi ki...

Vallahi bence Sherlock Holmes çizse daha da güzel olur, yani bir insanın eli Sherlock'a bu kadar mı uygun olur canım,pes yani... Bu arada Nathan'ın karelerinde görünce konuyla alakasız olan şey gene de gözüme battı: Şu 19.yüzyıl Amerikan ve Avrupa Yahudi muhasebeci tiplemesinin ultra uzay çağındaki Nathan'ın devrinde ne işi var yahu! Hangi garabet senarist böyle bir tiplemeyi zaman tünelinden geçirir ve sözde bilgisayar uzamnı diye de okuyucuya yutturmaya çalışır.Adamın bir kollukları eksik,of of...

Linkler

Related Posts with Thumbnails