Ayhan
Hayrula genç ve son derece yetenekli bir çizgi roman çizeri. Yetenekli ancak en
önemli özelliği yeteneği oranında inatçı ve azimli oluşu. Çizgi roman çizeri
olmak için gerçekleştirdiği çalışmaları, taslakları halen deviantarttaki
adresiyle bloğunda görülebilir. Sonra çaldığı kapılar… Özetlemek gerekirse
Ayhan Hayrula kesinlikle her çizgi roman okurunun yakından tanıması gereken bir
sanatçıdır. Sohbet ettik onunla. Buyurun kısa sohbetimize siz de katılın.
Kireççi
-
Ayhan merhaba, en son Amerika için çizdiğin "Swordsmith
Assassin" döneminde
bir röportaj yapmıştık seninle. Eee, neler değişti hayatında? Hala
Bulgaristan’da mısın?
Ayhan - Merhaba. "Swordsmith
Assassin" ilk grafik romanım'dı, böyle bir projeden yer aldığım için
gerçekten çok mutluyum. Romanı tamamladıktan sonra çeşitli projeler üzerinde
yer aldım ve çalıştım. Şu anda iki proje üzerinde çalışıyorum. Evet, hala
Eğridere, Bulgaristan'da yaşıyorum.
Kireççi
-
Amerika’da galiba "Swordsmith
Assassin"in
dışında da çalışmalar yaptın. Onlar nelerdi, merak edecek arkadaşlara anlatmak
ister misin?
Ayhan - "Swordsmith
Assassinden"den sonra Digital Webbing tarafından yayımlanan bilim kurgu ve
korku temalı olan "Roswell, Population 37" isimli kısa öyküyü çizdim. Yakında
Zenescope Entertainment tarafından yayımlanan korku temalı "Grimm Fairy
Tales Myths & Legends #21”de yer aldım. Bir de yine BOOM! Studios için bir
one-shot hazırlamıştım.
Kireççi
-
Bu çalışmalar sana yurt
dışında farklı kapılar açtı mı?
Ayhan - Bütün bu çalışmalarda yer
almak gerçekten çok güzel bir duygu. Yaptığın işi Okuyucularla buluşturmasını
sağlıyor, onun dışında çizgi roman camiasından olan
editörlerle, yazarlarla ve ressamlarla iletişimini sağlıyor. Bir de ilerde San Diego Comic-Con'a katılmayı çok istiyorum. Bakalım.
editörlerle, yazarlarla ve ressamlarla iletişimini sağlıyor. Bir de ilerde San Diego Comic-Con'a katılmayı çok istiyorum. Bakalım.
Kireççi
-
Şimdilerde İletişim
Yayınlarından çıkacak senaryosu Levent Cantek imzalı bir eseri sonlandırmışsın
sanırım. Hayırlı olsun. Onun hakkında bilgi vermek ister misin?
Ayhan - Teşekkür ederim! Çizdiğim
öykünün ismi "Cinli Recai", senaryosu gerçekten çok güzel ve üzerinde
büyük bir keyifle çalıştım. Grafik albümün ismi "Dumankara, Hayat Bir
Yangındı" tüm senaryolar Levent Cantek'e aittir ve Mart ayında İletişim
Yayınlarından çıkıyor.
Kireççi
-
İş nasıl geldi teklif,
yayınevi tatmin edici maddi bir öneride bulundu mu? Öyküsü nedir?
Ayhan - Levent Cantek bir grafik
albüm hazırlık aşamasında olduğunu Facebook sayfasında duyurmuştu. İletişime
geçtikten sonra kısa öykünün
üzerinde çalışmaya başladım. öykü 1950'li yılların Ankara’sında geçiyor. Her
şeyden çok memnunum.
Kireççi
-
Bizde genelde çizerler
kendileri yazar, kendileri çizer, kendileri balonlar kendileri… Her şeyi
kendileri yapar. Sen Amerikadan profesyonel bir yazarla da çalıştın, şimdi bir
Türk senaristle çalışma şansı yakaladın. Bir yazarla çalışmanın kolaylığı veya zorluğu
nedir?
Ayhan - Her çalışma farklı
oluyor. Genelde editörlerle çalışıyorum. Sayfaları onlara gönderiyorum.
"Roswell, Population 37"'yi çizerken direk yazarla çalıştım.
Şimdiki projelerde de direk yazarlarla çalışıyorum. Her iki tarzda da çalışma aşaması aynısıdır. Bir zorlukla karşılaşmadım. Verilen süreler içinde sayfaları hazırlamaya ve teslim etmeye çok özen gösteriyorum. "Cinli Recai"de çizerken direk Levent Cantek'le çalıştım.
Şimdiki projelerde de direk yazarlarla çalışıyorum. Her iki tarzda da çalışma aşaması aynısıdır. Bir zorlukla karşılaşmadım. Verilen süreler içinde sayfaları hazırlamaya ve teslim etmeye çok özen gösteriyorum. "Cinli Recai"de çizerken direk Levent Cantek'le çalıştım.
Kireççi
-
Levent Cantek’le çalışmak
nasıl bir duygu? Süreç nasıl işledi?
Ayhan - Levent Cantek'le çalışmak
gerçekten çok güzel. Senaryoyu okuduktan sonra ilk çizimleri çizmeye başladım.
O yılların mekanları ve görselliği yaratmam için Levent Cantek bana her türlü
yararlı malzemeleri sağladı ve çok yardım etti. Sayfaların üzerinde büyük bir
titizlikle çalıştık.
Kireççi
-
Peki Ayhan neler okuyorsun,
nelerden besleniyorsun? Hangi çizgi romanları takip ediyorsun? Bunları seçmende
öykü mü çekici geliyor sana çizimler mi? Neleri önerirsin okurlara?
Ayhan - Güzel olan her şeyi
okuyorum. Çizgi romanın öyküsü güzelse çizgi roman da güzel oluyor. Öyküye ve
çizildiği resimlere de önem veriyorum. Bu ikisi birbirine bağlıdır Ed Brubaker
ve Sean Phillips'in şu an yayınlanan "Fatale" isimli çizgi romanını
tavsiye edebilirim.
Kireççi
-
Kendine örnek aldığın
çizerler var mıdır? Kimler bu ustalar?
Ayhan - Evet var. Jason Shawn
Alexander, Michael Gaydos, Michael Lark, Mike Mignola, Tim Bradstreet, Sean Phillips
ve Jae Lee. Bu ustaların güzel çalışmalarını takip ediyorum. Çizgi roman ve
sinema birbirine bağlı olduğu için bir de yönetmenlere çok önem veriyorum,
onların çalışmaları da benim için çok önemli.
Beğendiğim yönetmenlerin bazıları Ridley Scott, John Carpenter, David Fincher ve David Lynnch.
Beğendiğim yönetmenlerin bazıları Ridley Scott, John Carpenter, David Fincher ve David Lynnch.
Kireççi
-
Bir çizer olarak içinde yer
almak istediğin ekol, tür, yayınevi var mı? Hangi ülkenin hangi yayınevinden
eserlerinin basılmasını isterdin?
Ayhan - Şimdiye kadar beğendiğim
ve istediğim tarzda olan öyküler üzerinde çalışma şansı buldum. Bu gerçekten
çok güzel bir şey. Benim için öykü çok önemlidir. Her yayın evi olabilir yeter
ki öykü güzel olsun.
Kireççi
-
Tebrik ederim yeni projeni Ayhan. Dilerim hak ettiğin tüm güzel öykülere
kavuşur çizgini arzu ettiğin gibi konuşturursun.
Ayhan Hayrula afişini kendisinin çizdiği ve bugün sona eren 9. Kosova Karikatür Şenliği konuğu idi. Kendisine başarılar diliyorum.
Ümit Kireççi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder