17 Ocak 2013 Perşembe

Punisher (İnfazcı) Mektupları Gün Yüzüne Çıktı!

Alfa yayınlarının 17 sayılık Punisher yayını efsane olmuştur. Örümcek Adam'da önceleri "Mavi Kaplan" sonra "Cezalandırıcı" gibi isimlerle anılan The Punisher sonunda "İnfazcı" adıyla kendi çizgi roman dizisiyle tanışmıştı okurlarımızla. Editör-yazar Aşkın Güngör de o yıllarda bu yayının editörüydü ve mektupları yanıtlıyordu. İşte o mektuplar çıktı gün yüzüne:


"Uf! Buraya birkaç şey yazdım, sildim. Fark ettim ki hiçbiri hissettiklerimi açıklamaya yetmeyecek. Çünkü biraz hüzün duyuyorum, biraz coşku, biraz o yıllara özgü heyecan, biraz mahçubiyet… Tüm bu hislerin karışımı allak bullak ediyor yazıyı. Eğlenceli bir giriş yapmaya yeltenmişken hüzünlü sözcükler paralarken buluyorum kendimi; açıklayıcı olmaya çalışırken de işi sulandırıverdiğimi görüyorum. Anlayacağınız, çok yavan birkaç bilgilendirme notu dışında bir şey olmayacak bu yazının devamında, peşinen söylemiş olayım.
1990′lı yıllarda Alfa Yayıncılık’ta mesai tüketiyordum. Conan’lı, Groo’lu, Kedi Kız’lı ve tabii Punisher’li yıllardı. Ne yalan söylemeli, ortaya konan işlerin kalitesi hakkında ahkâm kesemeyecek olsak da iyi niyetle çabaladığımız güzel zamanlardı. Sonra biri mürekkep silen silahını aldı eline, ateş etti, içine gizemli dünyalar sığan kareleri pikseller haline dönüştürdü. Yani, çizgi roman öldü, bilgisayar doğdu.
Punisher 17 sayı yayınlanabildi Alfa’da. İlk 10 sayıda ben kadrodaydım. Başlarda “editör”, sonlara doğru “teknik eleman” olarak. Uzun uzun anlatmayacağım, konunun ayrıntılarını yine bu sitede bulabilirsiniz. Bunun için yukarıdaki arama alanına “ALFA” yazmanız yeterli."

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails