1 Aralık 2012 Cumartesi

[Alan Moore] Sihirbazın posta kutusundan çaldıklarım

Ahmet A. Sabancı, usta Alan Moore'un doğumgünü -18 Kasım- için yazdı. Çizgi romanları toplumsal ve siyasal eleştiri detayıyla farklı br boyuta taşıyan Alan Moore'un çalışmalarına film endüstrisinin -daraltılmış- versiyonları yerine, kitaplarıyla tanışmanın tam da zamanı olduğunu hatırlatalım. Alan Moore 59, sakalı 41 yaşında!



Herhalde beni yazmaya ilk başladığında birileri sana “Bu karakterinle tüm dünyayı etkileyeceksin.” deseydi güler geçerdin. Böyle bir isteğin asla olmamıştı çünkü. Beni ilk düşündüğün zaman aklında sadece o günkü İngiltere’nin ne kadar rezil bir hâlde olduğu vardı. Bu durumdan nefret ediyordun ve bunu dile getirmek için bir şeyler yapman gerekiyordu. Sen de en iyi bildiğin şeyi yaptın, bir çizgi roman yazdın bununla ilgili.
Üzerinden çok uzun zaman geçti beni bu dünyaya bırakalı. Dünyanın durumundan rahatsız olan birisinin zihninden doğdum ve şimdi aynı şekilde rahatsız olan milyonlarca insanın zihninde geziniyorum sayende. Bana ve kendine böyle bir fırsatı tanıdığın için çok teşekkür ederim.
— V
Devamı - Futuristika

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails