6 Eylül 2012 Perşembe

Zagor'un 126. Sayı Konuğu "Bud Spencer"

Zagor'un "Mohawk Kanı" adını taşıyan 126. sayısında eski bir düşmanı, Robert Gray (LAL KM 66)  geri dönüyor ve intikam almak üzere ilginç silah tasarımlarıyla Mohawk köyüne saldırıyor. Bu arada Çiko başına açtığı bir dertten kurtulmaya çalışırken de adının Chuk Sinner olduğunu söyleyen bir asker ona yardım ediyor. İşte bu Chuk Sinner'i gördüğümde eski bir dosta rastlamanın keyfini yaşadım çünkü bu kişi Bud Spencer'dı!   
İlkokullu yaşlardayken Terence Hill'le çevirdiği spagetti western tarzı başta olmak üzere birçok filmini izlediğim Bud, bizim Bud Zagor'da karşımdaydı. Bayıldım bu karşılaşmaya. Hemen aklıma attığı o muhteşem tokatlar geldi. Dedim "şimdi Çiko'yu kovalayanı tokatlayarak tokat manyağı yapacak" ama öyle olmadı. Valla çok üzüldüm. Burattini'nin yazdığı, Alessandro Chiarolla'nın çizdiği sayıda bu benzerliği yapmak kimin aklına geldi bilmiyorum ama yarım kalan öyküde hem Bud Spencer'ı hem de başka sürprizleri bekliyorum. 

Bu arada tanışmamış olanlara işte babacan, tonton, sevimli, alaycı ifadesi ve yarım gülüşüyle Bud Spencer: 
Tam benzetemedik diyenler aşağıdaki fotoğrafta bulunan şapkayı alıp üsttekinin başına taksınlar sonra bir daha baksınlar :)
Bu arada belirtmek isterim ki Bud Spencer hala hayatta ve kendisi 1929 yılı doğumlu. 

VikipediBud Spencer (gerçek adı Carlo Pedersoli; 31 Ekim 1929 yılında Napoli, Campania, İtalya'da doğdu) — yazar, aktör, eski yüzücü, şarkıcı, besteci,sanayici, avukat, senarist, stilist ve albüm yapımcısı.
Gerçek adı Carlo Pedersoliden çok Bud Spencer olarak bilinir. Kendisi gibi italyan olan aktör Terence Hill ile oynadıkları dövüş-vahşi batı-komedi (Spagetti Western) filmleri ile üne kavuşmuştur. Filmlerinde genellikle dik başlı, ağır tabiyatlı, yufka yürekli ayrıca düşmanlarını bir yumrukta etkisiz hale getiren iri cüsseli karakteri canlandırır.
Daha çok bilgi ve filmleri Wikipedia

Bu arşivlik bir sayı bence :)
Ümit Kireççi

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails