14 Mayıs 2012 Pazartesi

İşte Ali Recan Usta'nın Mezarı!

14.05.2002 tarihinde hayata gözlerini yuman Alfa Yayınları kurucusu, Yüzbaşı Volkan, Venüs çizeri, Conan, Kull, Red Sonja ve birçok iyi çizgi romanın yayımcısı Ali Recan'ı mezarı başında yad etmeye gittik. 
Yüzbaşı Volkan mirasını sürdürmek için didinen Merlin Yayınları sahibi Ahmet Sekendiz'in ve telefonun diğer ucundan destek veren sayın Fatih Okta'nın yol göstericiliğinde Çizgi Diyarı'ndan Şerif Engin Baygın, Gölge e-dergi editörlerinden Ahmet Yüksel, ÇROP'tan Ümit Kireççi ustaya vefa borcumuzu ödemek üzere mezarı başında hazır bulunduk. 
Eğer yanlış mezarın başında değil idiysek Ali Recan'ın mezarın görünümü aşağıdaki gibiydi:
Tüm çabalarımıza rağmen ailesiyle iletişime geçemediğimizi üzülerek belirtmek isterim. Elimizdeki numaraların hepsi iptal olmuştu. Eminim ailesine ulaşabilirsek birçok yanlışlığa açıklık getirebilecek bilgileri edinir Türk Çizgi Roman Okuruna yaraşır davranışta bulunarak vefa borcumuzu uygun şekilde öderiz.

Gölge e-dergi editörlerinden Ahmet Yüksel'in, Ali Recan'ın vefatının 10. yılını bana hatırlatması bir mezar ziyareti fikrini doğurdu, sonra mezar taşı eksiğini öğrendik şimdi de mezarın son halini gördük!

Ahmet Sekendiz de Fatih Okta da "Ali Recan bir gönül adamıydı, işiyle yaşadı, çizgi roman aşkıyla var oldu, büyük ihtimalle bu eksiklikleri bilse takmazdı" dediler ama benim içim buruk. İster istemez soruyorum kendime: "BU MU OLMALIYDI?"

Ali Recan'ın ailesi hakkında bilgi paylaşmak isteyen olursa lütfen croplatform@gmail.com'a yazsın. Bir de olayı o taraftan dinleyerek ne destek verebileceğimizi öğrenelim.

NOT: Ali Recan'ın ölüm yıl dönümü bugündür, dualarınızı ondan ve çizgi roman sanatına emek vermiş bildiğimiz bilmediğimiz tüm sanatçı ve emekçilerinden eksik etmeyin.

Ümit Kireççi
"Çizgi Roman Hayatın içinde ve ötesinde"

3 yorum:

Lami Tiryaki dedi ki...

Maalesef iş seyahatim nedeniyle Ali Abi'nin ziyaretine katılamadım. Ancak gönlüm oradaydı. Ali Recan'ın ilk ölüm yıldönümü dolayısıyla yayınlanmış ilk yazıyı yazmak ta maalesef bana nasip olmuştu. Ümit dostum eğer Ali Abi'nin mezarı fotoğraftaki ise acil olarak tadilata ve yaptırılmaya ihtiyacı var. Üzerine bir uçak vb figür bile olabilir hatta. Umarım ailesiyle bir an önce iletişime geçilirde sorunu elbirliğiyle çözeriz. Tüm Ali Recan'severlere selamlar, sevgiler...
Lami Tiryaki

Unknown dedi ki...

Çok geç gördüm fakat belki işe yarar, Rahmetli Ali Recan Bey mahallemizin damadıydı. Avcılar Gümüşpala Mah.Kuruçeşme Cad. No 23 de oturuyorlardı dondurmacı dükkanı işletiyorlardı Kayınpederleri ailesiyle. Yanlış hatırlamıyorsam tabii. Çook uzun zaman geçti..

Unknown dedi ki...

Ali Recan asker arkadasimi. 1989 yilinda Tokat avci er egitim taburunda 3 ay yan yana bedelli askerlik yaptik. Super bir arkadasligi mi vardi

Linkler

Related Posts with Thumbnails