29 Mayıs 2012 Salı

"Batman Okuyup Terörist Olmaya Karar Verdim"

Bir Terör zanlısının ifadesi

Teröre yardım ettiği gerekçesi ile ABD'de 17,5 sene hapis cezasına çarptırılan Tarık Mehanna mahkemedeki ifadesinde ABD'nin politikaları hakkında değerlendirmelerde bulundu.

...
Alti yasinda iken cizgi roman koleksiyonu yapmaya baslamistim. Batman zihnimde bir fikir olusmasina sebep olmustu ve dunya duzeni hakkinda benim icin bir ornek teskil ediyordu: Bir tarafta zalimler, diger tarafta mazlumlar var ve bunun yaninda mazlumlara yardim etmek icin harekete gecenler. Bu bana o kadar etki birakti ki cocuklugumun kalan kisminda bu ornegi yansitan her kitaba ilgi gosteriyordum –Tom amcanin kulubesi, Malcom X’in hayat hikayesi ve digerleri.
Liseye baslayip tarih dersi almaya basladigim zaman zihnimde kurguladigim bu ornegin ne kadar gercek oldugunu anlamaya basladim. Amerika’da yasayan yerli halkin Avrupali yerlesimciler tarafindan nasil yok edildigini ogrendim. Bu Avrupali yerlesimcilerin soyundan gelenlerin Kral 3. George’in zorba yonetimi altinda nasil zulum gordugunu ogrendim. Daha sonra Amerikalilarin silahlanip Ingiliz guclerine karsi direnmelerini okudum. 

....


Önü Arkası - Time Türk

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails