2 Aralık 2011 Cuma

Viki ve Vikingleri Sinemaya Uyarlandı

İki senedir haberini bugün yarın yaparım diyerek ertelediğim haberi sonunda ancak ikinci filmi çekilmişken yapabiliyorum: Viki ve Vikingler Sinemaya uyarlandı!
Kaba güçle her şeyi yapabileceklerine inanan güçlü Vikinglerin şefinin iyi yürekli oğlu Viki zor durumlarda burnunun altını kaşır, düşünür ve kaba güç yerine aklın egemen olduğu bir yöntemle sorunları çözerdi. Ben gibi yüzlerce çocuk da bundan son derece keyif alırdık. Dilimize uyarlanan şarkısı da hala kulaklarındadır izleyenlerin: Haydi Yallah Hop Hop Hop!
Orjinal adı "Wickie und die starken Männer" olan bizim Viki, Japon, Avusturya, Japon ortak yapımı bir tv çizgi filmi. Yayınlandığı yıl aralığı 1972 ile 1974 ve uyarlandığı eser de İsveç'li yazar Runer Jonsson'un Vicke Viking adlı roman dizisidir.
Sinema uyarlamasının ilkini Michael Herbig'in yönettiği Almanya yapımı "Wickie und die starken Männer" 2008'de çekimi bittiği halde sinemalara ancak 2009 yıkında girebilmiş. İkinci filmiyse Christian Ditter yönetmiş: "Wickie auf grosser fahrt".

Resmi internet sitesinden http://www.wickie-film.de/#/home fragmanı ve diğer bilgilere ulaşabilirsiniz.

Filmi izlememiş ama iki sene önce fragmanını görerek aşık olmuş biri olarak mekan, kostüm, gemi ve tiplerin benzerliğine hayran kalmıştım. Eminim fragmanı izleyen ve fotoğraflara bakanlar da benimle aynı fikirde olacaklar. Doğrusu içinde Amerikan parmağı olmayan bir uyarlamanın bu kadar güzel görünebileceğine ihtimal vermezdim berbat bir koşullanmayla.

Filmi izlemedim, ama "küçük köstebekle ilgili" haberi okuyunca Almanya'da geçen çocukluğumu ve beni büyüten çizgi filmleri hatırladım. Bu haberi paylaşmak istedim. Dahası ilk fırsatta bu uyarlamalara ulaşarak hayatımdaki büyük bir eksikliği kapatmaya karar verdim.

Herkese tez bulma ve izleme diliyorum :)

Ümit Kireççi

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails