17 Haziran 2009 Çarşamba

Onur Yiğit Çiziyor

Deli Kasap Rock'n Roll Kültürü Dergisi yazarı ve çizeri Onur Yiğit "Söz Çizgi Olunca" adlı çalışmasını sunuyor okurlara:

"Söz-çizgi olunca" diye bir projem var, özet olarak bazı özel parçaların sözlerini çizgiyle yorumluyorum, şiir örnekleri mutlaka var ama müzik parçaları için daha önce böyle birşey yapıldığını sanmıyorum, şu an yalnız "Deli Kasap" dergisinde bulunuyor ve dergimizi kendi imkanlarımızla dagıtıyoruz.

Neden böyle bir çalışmaya kalkıştığımı anlatayım:

Çocukluğumdan beri gelen bir çizgi hevesim var, 80'lerde evimize her haftasonu GırGır alınırdı, ben de okuyamasam bile Avanak Avni'ye bayılırdım, zaten Avni'yi anlamak için okuma bilmek gerekmiyordu, diğer karikaturleri de ilgiyle incelerdim sonra çizgi-romanlarım oldu, 'Nils&Uçan Kaz' ve diğerleri.. tabi bir taraftan kendimce çiziyordum. İlk gençlik yıllarıyla birlikte Rock müzik tutkusu da başladı, baştan en ağır metal müzik parçalarıyla başlayan müzik hevesim yıllar geçtikçe genişleyerek ve çeşitlenerek devam etti. İyi bir müzik arşivim olduğunu söylemeliyim, tabi bir süre sonra bu ikisinin yanyana gelmesi kaçınılmaz oldu. Parçaları seçerken içeriğine ve duygunun yoğunluğuna bakıyorum, benimseyemediğim parçaları zaten çizemem. Çizerken oldukça serbest çalışıyorum, içimden geldiği gibi parçanın sözlerine uygun kareler oluşturuyorum. Parçalar mutlaka dolu bir içeriğe ve enerjiye sahip olmalı, siyasi-politik bir dünya görüşünü ya da duygusal bir yoğunluğu yansıtmalı, özet olarak sevdiğim parçaları böyle paylaşıyorum. Çizgideki idolum Enki Bilal diyebilirim, Türkiye'den de bir çok kuvvetli kalem var, mesela 'ruhaltı' ile B.Baruter, bence farklı tarzlar gibi görünse de ikisi de serbest ve duygusal formla çalışıyor. Bence önemli olan serbestçe çizebilmek, tarzım ne yönde gelişecek hep beraber göreceğiz :)

Deli Kasap dergimizin satıldığı yerler: Kadıköy Hammer (Akmar Pasajı), Kadıköy Nazım Hikmet, Bakırköy Kirke Müzik, Bakırköy Riot, Beşiktaş Pena, Beyoğlu Mephisto

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails