Çizgi romanın bir sanat dalı olmasının ve estetik haz vermesinin yanı sıra reklam, propaganda, eğitim, manipülasyon gibi amaçlar için kullanıldığını söylemek yanlış olmaz. Resim sanatının ayrı, edebiyatın ayrı etkileyici güçleri var ve çizgi romanda bu ikisi buluşunca etki de artıyor gibi.
İşte, "Şarap Satışlarını Arttıran Çizgi Roman" başlıklı haber. Yakın zamanda "POMAN" denemesiyle çocuk dergilerine çizgi roman olarak giren ama yetişkinlere benzin satmaya çalışan (nasıl olacaktıysa) bir kahramanı hatırlarız. Çizgi roman yoluyla reklam yapılmaya çalışılmıştı. Yine Bando dergisinde ayıcıklı bir karakter yumuşatıcı reklamı yapmış çocuklara görünürken annelere satılmayı ummuştu (hey allaaaam). Neyse ki Japonya'da akıllıca işler yapan var ve "Şarap" satmak için çocuklara değil de belli yaşın üzerindeki gençlere ve yetişkinlere ulaşmaya çalışmışlar.
"Onun bir sözüyle, Fransa'dan Tokyo'ya ithal edilen 20 bin şişe Fransız şarabı saatler içerisinde tükeniyor, binlerce kadın hayranı, ondan etkilenerek şarap kurslarına yazılıyor. Peki Japonya gibi sake ve biranın şaraptan daha fazla tüketildiği bir ülkenin tüketim alışkanlıklarını bir çırpıda değiştiren bu gizemli kişi kim?
Adı Shizuku Kanzaki.Genç, yakışıklı ve karizmatik bir degustatör, yani şarap tadıcısı. Ama onu meslektaşlarından farklı kılan bir özelliği var; o da gerçek bir insan değil, bir Japon çizgi roman karakteri olması. Tokyo'da yaşayan bir erkek ve bir kız kardeşin yarattığı Kanzaki, şu an ülkenin en fazla satan mangalarından, birisinin baş kahramanı. Babasının izinden giderek iyi bir şarap tadıcısı olan Kanzaki, dünyanın en mükemmel 12 şarabını bulmaya çalışıyor. 'Kami no Shizuku', yani 'Tanrının Damlaları' adlı çizgi romanı her hafta yaklaşık 500 bin Japon okuyor. Eski sayıları bgüne kadar milyonlarca kopya satmış durumda. İş o kadar ileri boyutlara varmış ki romanın beyaz perdeye aktarılması için gün sayılıyor. Kanzaki'yi ise Güney Koreli ünlü aktör Nae Yong Joon'un oynayacağı belirtiliyor. Haberin duyulmasının ardından Güney Kore'de şarap satışları gözle görülür şekilde artmış."
İçki içmeyen biri olarak alkolle ilgili bu başarıyı (!) övemeyeceğim ama çizgi romanın başarısı görülmeyecek gibi değil.
"Cinselliği Öğreten Çizgi roman Sitesi" gibi başlıklar atılmış bu çizgi roman için. Belki çizgiler yavan, içerik bizim modern (!) ülkemiz için bayat ve sıradan ama Hindistan için devrim niteliğinde:
"Indian Porn Empire şirketinin yarattığı çizgi karekter Savita Bhabhi, kısa süre içerisinde onbinlerce kişinin beğenisini kazandı. Kama Sutra kültürünü dünyaya armağan eden Hindistan, çok zengin bir tarihi geçmişe sahip. Kajuraho tapınaklarının duvarlarındaki neredeyse pornografik sayılacak rölyef ve heykeller bulunuyor. Ama ülke halen cinsel tabuları aşabilmiş değil. Ülkede çoğu insan bastırılmış cinselliğin internetteki çizgi romanda ortaya çıktığı görüşünde. Independent'in haberine göre, bu erotik çizgi romanda, Savita adlı evli kadının, kocası işteyken başka erkeklerle yaşadığı maceralar anlatılıyor. Çizeri ve yayıncısı bilinmeyen romanın şu an 30 binden fazla abonesi olduğu belirtiliyor. Muhafazakarların şiddetle karşı çıktığı romana bu kadar yoğun bir ilgi olması, ülkede son yıllarda yaşanan sosyal gelişmenin bir göstergesi olarak algılanıyor."
Paylaşım: Ümit Kireççi
"Çizgi Roman Hayatın İçinde"
1 yorum:
Hello I enjoyed yoiur article. I think you have some good ideas and everytime i learn something new i dont think it will ever stop always new info , Thanks for all of your hard work!.
Yorum Gönder