18 Mart 2008 Salı

18 Mart Çanakkale Destanı Çizgi Romanları

18 Mart... Çanakkale Destanı...

İşte gerçek kahramanların gerçek destanlarını anlatan çizgi romanlar:



Üç Büyüklerin Çanakkale Destanı

1. 26 saat at sürüp, cepheden gelip maça çıkan, maçtan sonra yine cepheye dönen ve bir seferinde dönemeyen Kahraman Arif'in Destanı...



2. Cephede şehit düştüğünde, kana bulanmış üniformasının cebinden çıkan kanlı kağıtta, Beşiktaş takımı için yazdığı şiiri, yıllarca stadlarda okunan Kaptan Kâzım'ın Destanı...


3. 1890 yıllarında Hindistantan'da İngiliz sömürgeci zulmüne karşı çıkıp İstanbul'a yerleşen, Galatasaray Lisesi'nde okuyan üç çocuğundan birini Kafkaslarda, diğerini Filistin cephesinde şehit veren Galatasaraylı Kahraman Robensonlar ve Hasnun Galip'in Destanı...




Çanakkale Destanı
Türk tarihi gerçek öyküler çizgi roman serisini Mavi Medya gururla sunar! 10 ayrı çizgi romandan oluşan seri.
1. Çanakkale Geçilmez 2. Nusret Mayın Gemisi 3. Mesudiye Zırhlısı 4. Koca Seyit 5. Yahya Çavuş 6. Conkbayırı Şanlı Direniş 7. 57. Alay 8. Kazandığımız An 9. O Komutan Benim 10. Aleko
,
,
,
. ,


.

.
.






Marmara Çizgi'den Kenan Pençe imzalı çizgi/grafik/şiir... Büyük boy, karton cilt...











"Şu Çılgın Türkler"'in yazarı Turgut Özakman'dan Çanakkale destanı:

Diriliş - Çanakkale 1915
ÇANAKKALE Savaşı’nı ve o dönemi en iyi özetleyen ve sonrasını sonsuza açan sözcüğün Diriliş olduğunu düşünüyorum.Ey sevgili gençler! Bu savaşları, lütfen sabırla, dikkatle, düşüne düşüne okuyunuz. Bunları heyecanlı, kanlı savaş sahneleri anlatmak için değil, hele savaşı övmek için hiç değil; irade, akıl, buluş, yurtseverlik, milli duruş, bilinç, sebat, kararlılık, inanç, benlik, gerçek kahramanlık, insanlık ve karakter sergisi oldukları için, bir milletin dirilişinin, uyanışının aşamalarını oluşturdukları için anlattım, bilmenizi istedim.Bu olağanüstü zaferi hikaye ederken olayları hiç abartmadım. Ucuz kahramanlık hikayelerine, hasamet edebiyetına, şovence anlatıma hiç yer vermedim.Birçok sayfayı, o kan deryası içinde, yarı aç, yarı tok, yurtlarını ve insanlıklarını koruyan kahramanlara duyduğum saygı ve minnet nedeniyle gözlerim yaşara yaşara yazdığımı söylemeliyim.Diriliş’i yazarken bazı şehitlerin omuz başımda durdukları, yazdıklarımı denetledikleri duygusuna kapıldığım çok oldu.Karşı yanın kahramanlarını belirtmeyi de ihmal etmedim.Ayıplarımızı ve başarısızlıklarımızı da gösterdim."

not: Diriliş çizgi roman değildir, doğru, ancak yine de bu sayfada yeri vardır, çünkü dünyanın en büyük armadasının karizması bu destanla çizilmiştir.

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails