10 Nisan 2014 Perşembe

Erzurum'da Bir Çizgi Roman Projesi

Kaynak - Erzurum
---
İHSAN KUMRU-Yurtdışında adına Araştırma Enstitüsü açılmış olan ve tespit ile öngörüleri evrensel kabul gören İbrahim Hakkı Hazretleri’nin tanıtımı noktasında ilk çağdaş yaklaşım ERİHDER’den geldi.

Erzurum ekonomide olduğu gibi sosyal alanlarda da değerlerini yeterince ifade edemiyor. Universiade 2011’le Kış Spor ve Turizminde eşsiz bir fırsat yakalayan ve Başbakan Erdoğan’ın destek ve çabalarıyla bu alanlarda Dünya’nın 7 büyük merkezi arasına giren Erzurum, beşeri değerlerini tanıtma ve vizyona taşımada ise oldukça geride.

ERZURUM DENİNCE AKLA GELEN
Türkiye’de Erzurum denildiğinde akla Palandöken ve dadaşlık motifi geliyor. Ancak yaşadığı çağ itibariyle Dünya çapında bir alim olan İbrahim Hakkı Hazretleri’ni, Büyük mütefekkir Alvarlı Muhammed Lütfü Efe’yi ve bu önderlerin ifade ettiği diğer Erzurum değerlerini  ne ülke ne de Erzurum’un  çocuk ve gençleri yeterince tanımıyor.

ÇİZGİ ROMAN PROJESİ
Yurtdışında adına Araştırma Enstitüsü açılmış olan ve tespit ile öngörüleri evrensel kabul gören İbrahim Hakkı Hazretleri’nin tanıtımı noktasında ilk çağdaş yaklaşım ERİHDER’den geldi. Erzurum İbrahim Hakkı Hazretleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kültür Derneği İbrahim Hakkı Hazretlerini  çocuk ve gençlere tanıtmak için Çizgi Roman Projesi hazırladı.

TOPARLAK’IN AÇIKLAMASI
ERİHDER Başkanı Nuri Toparlak, İbrahim Hakkı Hazretlerinin çizgi romanla anlatılacağını, böylelikle genç dimağlarda yer edecek bir tanıtım gerçekleştireceklerini bildirdi. Projenin tamamlanmasıyla birlikte çizgi romanların okullarda dağıtılması için İl Milli Eğitim Müdürü Yüksel Arslan’dan destek isteyen Toparlak, bu eserle İbrahim Hakkı Hazretlerine vefa hizmeti vereceklerini söyledi.

ARSLAN’A ZİYARET
Erzurum İbrahim Hakkı Hazretleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kültür Derneği (ERİHDER) Başkanı Nuri Toparlak, Erzurum Genç Girişimci İş Adamları Derneği Başkanı Mehmet Nuri Alim, İl Milli Eğitim Müdürü Yüksel Arslan'ı makamında ziyaret etti.
ERİHDER Başkanı Nuri Toparlak,Erzurum İbrahim Hakkı Hazretlerinin çizgi romanının okullarda dağıtılması için  İl Milli Eğitim Müdürü Yüksel Arslan’dan destek istediklerini söyledi.
Toparlak, “Erzurum eğitim anlamında geçmiş yıllara göre bu yıl altın yılını yaşıyor. Eğitim konusunda  daha çok başarılı olduğuna inanıyorum. Sizin Erzurum’a atanmanızdan dolayı da mutlu olduğumuzu söylemek isterim. Erzurum’u eğitim anlamında daha üst seviyelere taşıyacağınıza gönülden inanıyoruz. ERİHDER olarak Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri çizgi romanını çıkartacağız. Bunların il ve ilçe Milli Eğitim Okullarında dağıtılması için destek istiyoruz. “ dedi
Erzurum Milli Eğitim Müdürü Yüksel Arslan ise Erzurum İbrahim Hakkı Hazretlerinin çizgi romanının okullarda dağıtılması için  her türlü desteği vereceklerini  her zaman yanlarında olacağını söyledi.

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails