30 Mart 2013 Cumartesi

Gianfranco Manfredi Röportajında Sona Yaklaşılıyor

Ümit Kireççi'nin Nükhet Polat İtalyanca çevirisiyle gerçekleştirdiği Büyülü Rüzgar yaratıcısı Gianfranco Manfredi röportajı LAL Kitap'ın tüm Mart kitaplarında sürüyor. Uzun bir soruya uzun bir yanıt gelmiş bu defa:

Kireççi - Alıştığımız üzere kahramanların İtalyan çizgi romanında kahraman düşmanlarını öldürmez veya düşmanları kaybolsalar da ortaya çıkarak kahramanın başına defalarca bela açarlar. Ama Büyülü Rüzgar düşmanı olan kötü adamların hepsini öldürdü (Aiwass ve Hogan hariç) bunun sebebi neydi? Seriyi 132. sayıda bitirmeyi baştan mı belirlemiştiniz, yoksa tarz olarak bunu mu tercih etmiştiniz?

Şu ana kadar sorulan ve yanıt alınan sorular:


1 - Büyülü Rüzgar’ı sizin ağzınızdan dinlesek. Nereden esinlendiniz, hangi mesajları iletmek için onu yarattınız? Yoksa sadece bir fikir olarak ortaya çıktı da sonradan mı mesajını buldu?
2 - Poe’yu nasıl anlatırdınız bize? Onun medya ve şehir hayatındaki yozlaşmışlığa dair deneyimleri hayli fazla. Onu neler düşünerek koymuştunuz hikayeye?
2 – a – Kızılderililerin doğayla iç içe geçen yaşamlarıyla uygarlığın yozlaşmış gelişmişliği karşı karşıya. Çok Rousseauvari bir “doğaya dönün” çağrısı var gibi geldi bana. Var mıydı?
3 - Western ve Şamanizm ve Büyü bunları harmanlamak ve gerçekçi bir düzlemde bir araya getirmek ve okura bunu inandırıcı olarak sunmak zor bir iş. Özel olarak Kızılderili mitolojisi üzerine çalışmalar yaptınız mı? Hangi bilgileri kullandınız? Bunlara siz bir şeyler eklediniz mi?
4 – Bir sayıda siz de değinmiştiniz: Kara Yön üzerinden Masonluk göndermeleri… Var mı, yok mu?
5 - Kapitalizm karşıtı, meta karşıtı söylem metnin her yanına yayılmış durumda. İşadamları, siyasiler, gazeteler, toprak sahipleri, çıkar için erdemsizlikler… Metni doğru mu okudum, bu mesajlar var mıydı hikayede? Varsa, bu mesaj geçmiş midir okuyuca?
6 - Kadın, çocuk ve yaşlılar için hak arama, pozitif ayrımcılık, seslerini duyurma çabası gördüm hikayelerinizin çoğunda. Belki de toplumun bu gözden kaçan yanına en çok vurgu yapan karakter Büyülü Rüzgar. Bu vurguları biraz daha örnekleyerek açabilir misiniz bize?
7 - Hayat kadınları ve kadına uygulanan toplumsal ve cinsel baskı yine birçok şekilde karşımıza çıkıyor. Kadın kurban etme, içki karşılığı satılma, kadın kaçırma ve işkence etme, tanrıçalar üzerinden kadının asıl değerinin anlatılması çabası, kadın eşcinselliği, burnu kesilen kadın, erkeklere başkaldıran kadın ruhu… Kadın cinselliğinde özgürlükçü düşünce metninize Kızılderililerden mi girdi, yoksa siz mi daha ön plana çıkararak Kızılderililerden aldığınız bazı şeylerle mi karıştırdınız?
9 - İktidar, hırs, büyü, ruhlar ve aşk… Shakespeare ve Büyülü Rüzgar… Birçok sayıda ya tiyatro oyunları oynanıyor büyük ustanın, ya kitabı okunuyor ya da atıfta bulunuluyor hatta göndermeler var sık sık. Bunun sebebini okuyucularınıza örneklerle açıklamak ister misiniz? 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails