16 Şubat 2013 Cumartesi

Hakan Karabey’le Ümit Kaptan üzerine röportaj



Kültürel Güncel: Kendinizden ve yaşantınızdan bahseder misiniz? Nelerden hoşlanırsınız?
Hakan Karabey: Ankara'da yaşıyorum. Evli ve bir çocuk babasıyım. Yirmi bir yıllık öğretmenim. Aynı zamanda iki yıldır Eğitim Sen Ankara 2 No'lu Şube yöneticiliği yapıyorum. Kalan zamanda da Ümit Kaptan çizmeye çalışıyorum. Çizgi roman dışında belgesel ve araştırma türü kitaplar okuyorum. Başka bir uğraşa zaten zamanım kalmıyor.

K.G: Çizgi romanla nasıl tanıştınız? Küçükken bir çizgi roman serisi yazıp, çizmek gibi bir hayaliniz var mıydı?
H.K: Çizgi romana ilkokul yıllarımda; babamın aldığı Tarkan, Kara Murat, Teksas, Tommiks ve Zagor’ları okuyarak başladım.  Evet, okumaya başladığımdan beri çizme isteğim de hep oldu.

K.G: Ümit Kaptan yaratıcısının gözüyle kimdir, bir varoluş amacı var mıdır?
H.K: Ümit Kaptan “eli kılıçlı olmayan” ender yerli kahramanlardan biridir benim için. Varoluş amacı; toplumsal kaygıları olan, “ben” değil “biz” diyebilen, çevreci duyarlılıkları olan bir kahramanı çizgi roman evrenine dahil edebilmek.

K.G: Bir macerasında öğreniyoruz ki Ümit Karayel’in anne ve babası öğretmenmiş ve Kaptan ODTÜ’de makine mühendisliği okumuş. Peki, onu yirmili yaşlarında bir yat kaptanı olmaya iten şey nedir?
H.K: İleride bir macerada bu savruluşu inceleyeceğiz. Şu kadarını belirteyim: Ümit Kaptan'ı Marmaris'e iten şey; kendini başka bir yere atmak, bir limana sığınmak amaçlı. Kısa bir süre için aldığı görev bir süre sonra yaşam biçimi haline geliyor ve bir daha geriye dönmüyor.

Daha fazlası Kültürel Güncel'de:









Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails