Çevre ve ekoloji konulu karikatürleri inceleyen ve sözsüz karikatürlerin neyi nasıl anlatmış olabileceğini sorgulayan çocuklar ilk başlarda hayli tedirginlerdi. Kireççi'nin bir karikatüre nasıl bakılması gerektiğini, çizgi, desen, imge ve renklerin okunması kriterlerini anlatması üzerine gelen "Yani bir karikatüre bakıp bu kadar düşünecek miyiz? Kim düşünür yahu bu kadar?" sorusu bunun işareti gibiydi.
6, 7 ve 8. sınıflarla gerçekleşen atölye bir süre sonra son derece eğlenceli hale geldi. Her karikatüre daha da anlayarak bakmaya başlayan çocuklar ilk şaşkınlığı üzerlerinden atar atmaz karikatürün "saldırıcı" etkisine kapılarak ataklar yapmaya başladılar. Kısa bir süre sonra artık onlar için "anlaşılması zor" karikatür yoktu.
Parmakların havaya kalkması da buna işaretti. 1 saati aşan çalışmada 20 kadar karikatür irdelendi ve her çizgisi, her deseni, her rengi ayrı ayrı ele alınarak bütün ve bütünün işaret ettiği mesajlar ortaya çıkarıldı. Son derece atak, hızlı düşünen, zeki ve akıllı çocuklarla zevkli bir çalışma gerçekleşti. TUDEM ve Ayazağa Işık Okulu son derece başarılı bir çalışmaya önayak oldular tebrik ederiz.
Fotoğraf - Arden Köprülüyan
Not - Fotoğraflardaki tarihler yanlıştır. Asıl tarih 17 Haziran 2010'dur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder