5 Kasım 2009 Perşembe

EHBAB Fanzin 3. sayısı ve çizer Sibel Bozkurt Söyleşisi

3. sayısına ulaşan EHBAB fanzin yazıları ve çizgi romanlarıyla ilgi çekiyor. Binbir emekle çıkarılan dergi genç, dinamik, yetenekli bir grubun eseri.
"3. sayıyı da çıkardık!! Desteğini bizden esirgemeyen herkese çok teşekkürler. Katılımlarınızı ve eleştirilerinizi bekliyoruz. Kağıda basılı versiyonunu tercih ediniz.
İstanbul'da istiklal'de mephisto kitapevinden,bolu'dan bizbize kitapevinden, 2 tl'ye edinmek mümkündür. Çok yakında başka satış yerlerinden de edinebilirsiniz.
Yazmak çizmek fikir beyan etmek ve edinmek için lütfen bize ulaşınız:
Ve EHBAB çizerlerinden Sibel Bozkurt'la aylar önce sokak etkinliklerinde performans sergilerken gerçekleştirdiğimiz söyleşi:
Ümit - Kimdir Sibel Bozkurt?

Bozkurt - 17 Nisan 1982 de İstanbul’da doğdum. İlk, orta ve liseyi İstanbul’da bitirdim. 2003’te Trakya Üniversitesi E.M.Y.O. Duvar Süsleme Sanatları Bölümünden mezun oldum. Mezuniyetten sonra çeşitli atölyelerde tekniker olarak çalıştım. Çok küçük yaştan beri çizgi roman okuyucusuyum ama çizgi roman yapmaya çok sonraları başladım. Ama asla vazgeçmeyeceğim iki şeyden biri oldu çizgi roman çizmek.

Ümit - Neler okur, nelerden beslenir, ilgi duyduğu sanat dalları?

Bozkurt - Ne kadar çok çizgi roman okur ve incelersem o kadar iyi, o yüzden ulaşabildiğim her çizgi romanı okurum. Tabii devamlı okuduğum çizgi romanlar vardır, bunların başında Ken Parker gelir. Dylan Dog, Martin Mystere, Dampyr liste uzar gider. En çok sinemadan besleniyorum sanırım. Her çizgi roman karesini bir, film sahnesi olarak düşünürüm.Sinema dışında tabii yine çizgi romandan, müzikten ve edebiyattan. Bir şarkıdan etkilenip çizim yaptığım çok olmuştur. Birde izlerim insanları incelerim, sokakta, otobüste, her yerde. Çizgi roman, sinema, müzik, edebiyat dışında resim ve vitrayla ilgileniyorum .

Ümit - Çizgi romanı ne zaman keşfetti? Tercihleri nelerdir?

Bozkurt - Çizgi romanı çok erken yaşlarda keşfettim çünkü babam da çizgi roman okuyucusudur. Şanslıyım bu konuda evimizde her zaman mizah dergileri ve çizgi romanlar olmuştur. İlk okuduğum çizgi roman Conan dır. Her tür çizgi romanı okurum severek, hepsinden ayrı ayrı zevk alırım. Birini diğerine tercih etmek istemem ama heybesinde kitap taşıyan at sırtında gezen bir gezgin ya da en yakın arkadaşıyla gizemleri çözen bir dedektif hikayesi daha içten benim için.

Ümit - Okurluğu ve sonrasında çizerliğe geçiş serüveni nedir? Yardım edenler oldu mu? Örnek aldığınız kişiler var mı?

Bozkurt - Okurluğum küçükken babam sayesinde başladı ama kendi çizgi romanlarımı alı okumaya başlayışım lisede oldu. Ben her zaman resim yapan çocuklardan oldum ve kendimi bildim bileli çizim yapıyorum. Çizgi roman yapmaya geçişim ise Edirne de okurken oldu. Arkadaşlarla bir çizgi mizah gurubu kurmuştuk ve Karga adında üniversiteye bağlı bir dergi çıkarıyorduk. İlk çizgi romanımı bu dergi için çizdim ve o zamandan beri çizmeye devam ediyorum. Değerli çizgi romancı Soner Tuna Trakya Üniversitesin de öğretim görevlisidir. Bunu başta bilmiyorduk ben bir tesadüfle öğrenmiştim ve dergimizden bahsedip bizimle çizmesi için kendisini davet etmiştim, o da bizi kırmamıştı ve tüm çıkan sayılarda bizimle çizmişti ve tabii bize yardımcı olmuştu. Soner Tuna dan çok şey öğrendim, kendisi hem hocamdır hem de hayran olduğum bir çizer. Çok sevdiğim çizerler vardır ama örnek aldığım kimse yok.

Ümit - Gerçek mesleğiniz ve çizgi roman çizme inadınızı paylaşır mısınız?

Bozkurt - Ben el sanatları teknikeriyim. Vitray yapmayı çok seviyorum ve belki ilerde bir atölyem olur bununla ilgili ama çizgi roman bambaşka bir şey benim için. Bu benim hayatım. Çizgi roman düşünmeden, konuşmadan yada okumadan geçen günüm yok ki benim. Çizgi roman çizmedeki inadım, benim için çok içten gelen beni ben yapan olmasıdır.

Ümit - Çizgi romanlarınızın ilk yayınlanması ve hedefleriniz neler?

Bozkurt - Çizgi romanlarımın ilk yayınlanışı, üniversitedeyken çıkardığımız Karga dergide oldu. Sonrasında birkaç kez çizgi roman fanzin çıkarma girişimim oldu ama herkes aynı çabayı göstermeyince olmuyor. En son Gölge e derginin çizgi roman özel sayısında Papatya ve Gezgin adında iki çizgi romanım yayınlandı. Ekim ayında da Ehbap Fanzinin 3. sayısında bir çizgi romanım yayınlanacak. Hedefim ise her çizgi roman çizen gibi kendi çizgi roman albümümün yayınlanması ama ülkemizde çok kolay olmayan bir şey bu farkındayım. Hatta belki kadın çizerler için biraz daha zordur ülkemizde, çizgi roman albümü yayınlamak ya da aylık dergilerde çizen olmak ama istediğim bunlar tabii ki.

Ümit - Bu çalışmalarınız sizi tatmin ediyor mu? Sizinle aynı yolda yürüyenlere önerileriniz neler olurdu?

Bozkurt - Aslında etmiyor. Yaptıklarımı çok severek ve istekle yapıyorum ama beklentilerimi, hayallerimi karşılamaya yetmiyor açıkçası. Çizgi romanım adına her zaman daha fazlasını istiyorum tabii ki. Çizgi roman yapmak isteyenler için ise şunları söyleyebilirim, bol bol çizgi roman okuyup, incelesinler, çizerek pratik yapsınlar ve kendi tarzlarını oluşturmaya çalışsınlar. Şartlar ne olursa olsun çizgi roman yapma isteklerinden vazgeçmesinler.

Ümit - Çizgi romanımız ve kendiniz hakkında son olarak neler söylemek isterdiniz?

Bozkurt - Umarım bir gün Türk çizgi romanında kadınlarda erkekler kadar var olurlar ve bende onlardan biri olabilirim. Teşekkür ederim.

http://sibisibi.deviantart.com/

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails