17 Temmuz 2012 Salı

“Anne nerede benim Conan’larım Spider Man’lerim”

Mersin
Erol DAĞ
Merhaba sevgili okur-yazarımız;
Mahkeme sırasında tutuklu bulunan Hocamız Prof. Dr. Mehmet HABERAL’a, okuryazar mısınız sorusu sanırım bizim devlet yapısının neden değişmeyeceğine bir örnektir. Bazı durumların ayrıca ispatı için olağan davranmamak gerekiyor. Yani görünen köy kılavuz istemez durumu.

Bu sevimli güzel haberi okuduğumda sevgili babamla çizgi roman okumam konusundaki mücadelem aklıma geldi. Behey… Sene 1977-80 Erzincan’da çizgi romanlar hem değiştirilerek hem de satın alınarak temin edilirken aldığımız Teksas, Tommiks, Conan, Mister No, Zagorlar ne güzel arkadaşlarımızdı bilseniz. Halen düşündükçe iyi ki okumuşum. Mutlu bir çocukluk duygusuyla anıyorum o zamanlarımızı. Öyle çocuklara zararlı olduğu hikayesini de bence devletimizin bir uydurması babalara.
Benimle beraber benimle yaşıt olan birkaç yaşıtımın mühendis olmasının beklide sebebi, 1975 ya da 1977 olabilir devrilen oyuncak yüklü Tır’da kurtardığımız legolar olmadığını kim söyleyebilir.
1977’de bir dağ köyünde ellerinde legolarla oynayan çocuklar. Zaten o dağ’a daha sonra petrol boru hattı çalışmaları için bir mühendis olarak geri dönmüştüm buna bir makalemde yine değinmiştim, işte mühendis olarak döndüğüm o dağların yamaçlarında legoları aramıştık efenime söliim!
Çizgi romana dönecek olursak…
Çizgi romanlarda farklı fanatik gruplar vardır. Fanatikler de kendi aralarında ayrılır pek tabii ki. Herkes her çizgi romanı okur sanmayın. Benim favorim kesinlikle Conan ve Spider -Man’dir. Erzincan’a 1980 yılında sadece 5 adet Spider- Man getirilirdi satılmak üzere. İki âdetini ben alırdım:) Diğeri kimdir bilemedim hiçbir zaman. Sokakta da hiç satılmadı. Tanışma için vesile olur çizgi film pazarında aslında. Ama her nedense Örümcek Adamlar alınır ve koleksiyon olarak saklanırdı. Benim yaptığım gibi. Sanırsam halen çatı katındadır benim çizgi romanlar.(Gerçi çatı katı kalmadı!)
Örümcek Adamın o kırmızı kıyafetli halini büyük bir kartona çalışmış ve reprodüksiyonunu bile yapmıştım o zamanlar. Annemin tandırlığında kaç sene duvarda asılı kaldı hatırlamıyorum. Ama o duvardaki halini halen hatırlarım.
Birde peki kimsenin bilmediği karakterler vardır. İskandinavların Thorgalı, Fransızların Asteriks’i, Türk çizgi romanlarını unutmamak lazım Tarkan’ı Kara Murat’ı, Karaoğlan’ı. Karaoğlan’ın sevgilileri rüyalarımızı süsler.
Yani demem şudur ki, çizgi roman okuyan çocukların babaları; bırakın çocuklarınız keyiflerince çizgi roman okusunlar. Ders kitaplarının arasına saklayıp okumasınlar. Adam olacak çocuk okuduğu çizgi romandan belli olabilir:) Şekil bir! Peter Parker sorumluluk bilmek adına iyi bir karakter. Conan macera anlamında enterasan olabilir. Hayal gücüne de destek.
Son hafta vizyona giren Spider Man sinema filmi de kesinlikle keyifli bir filmdi. Senaryoya oldukça yakındım. Ahmet Hakan her ne kadar değişimlerden bahsetmiş olsa da yeni vizyondaki sarışın genç kızımız Gwen Stacy,  Örümcek adamın ilk sevgilisidir. Ve Mary Jane ile alakası yoktur efenim. Okuyucuyu doğru bilgilendirelim.
Birde Conan’ın Belit’i vardır..Mutlu sonla bitmeyen. Halen o konuda çizerlere ve senariste kızgınız. Neden mutlu son olmadı diye? Ya da hadi mutlu son olmadı neden Red Sonja ile Conan arasında bir aşk-i durum yaratmadınız. Okurun kursağında bıraktınız yahu:)
Hafta sonu İstanbul’da olanlar kendilerine bir iyilik yapsınlar  trafiğe dayanabilirseniz eğer Kadıköy’e inin. Ve bir Çizgi roman kitapçısına girin.Hem kendinize hem çocuğunuza çizgi roman seçin. Ve çocuklarınızla beraber okuyun. Anneler de Babalar da bunu yapmalı.
İyi bir hafta sonu diliyorum. Özellikle İstanbul’da trafik ile boğuşanlara yoldaşlık yapar çizgi romanlar.
Minik not: Halen hatırlarım Zagor’un seyisinin küçük dostu Çiko’nun uzun adını; ”Felipe Kayatone Martinez Gonzales" inanmayan alsın baksın. :)
Bu hafta okumalık:
Bu hafta Conan , Spider Man , Mister NO , Zagor alınız. Ve keyfinizce okuyunuz.

Kaynak - Dağ Medya

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails