4 Haziran 2012 Pazartesi

Galip Tekin Söyleşisi

Mizahçıya baskı yapamazsın, bir şekilde adamı bitirir...
Galip Tekin'in korku, gerilim, bilimkurgu gibi farklı türleri barındıran fantastik öyküleri 'Acayip Hikâyeler', dergiden Star TV ekranına taşındı. Tekin ile cuma günleri yayımlanan diziyi, mizahı ve 12 Eylül'ü konuştuk...


İpek İzci - Radikal 

Galip Tekin’in uzun zamandır çizdiği ‘Acayip Hikâyeler’ yakın bir zamanda dizi oldu. Tretmanlarını kendi yazdığı dizi için Tekin, “Bildiğim tarzda, hikâye neyse onu yazıyorum. Sonra onu senaryolaştırıyorlar. Biz dergilerde çok özgürüz. Ben Gırgır’dan gelmeyim, Leman’da, Penguen’de, Lemanyak’ta çalıştım. Şu anda Uykusuz’dayım. Yani kafamıza estiği gibi yazıp, çiziyorduk ama burada tabii öyle olmuyor. Kanalın veya RTÜK’ün birtakım kurallarına uymak zorundasın. O yüzden bu işe ‘Acayip Hikâyeler’in aynısı değil ama uyarlaması diyelim” diyor. Daha fazlası için söz Galip Tekin’de… 

Dizide izlediklerimiz tam olarak Galip Tekin hikâyesi mi? 
Değil, çünkü çizgi bambaşka bir şey. Dergide anlatmak bambaşka bir şey... Her dediğini yazabiliyorsun, küfür bile kullanabiliyorsun. 

Sizin aklınızda var mıydı çizgilerim bir gün dizi olsun, film olsun diye? 
Şimdiye kadar çok teklif geldi ama pek vermedim ben çünkü çok zordur bunları çekmek. Ama artık sonuna geldi, bir deneyelim dedik. Zaten küçük bir deneme bu, zor ağır hikâyeleri yapamıyoruz bile. Ana gerçek fantastik hikâyeler yok, hem teknik hem efekt olarak yapılabilecek hikayeler var dizide... 


Devamı ve Kaynağı - Radikal 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails