5 Mayıs 2012 Cumartesi

Kayra Keri Küpçü'yle PCkoloji Röportajı

Türkiye’deki FRP Çılgınlığı Gitgide Artıyor! FRPNET Kurucusu Kayra Keri Küpçü Konuyla İlgili Sorularımızı Yanıtladı!
Türkiye’de FRP’nin (Fantasy Role Playing) yayılmaya başladığı şu günlerde FRP hayranlarının alışık olduğu bir yüz ile, Türkiye’deki ve dünyadaki  FRP anlayışı hakkında sohbet ettik. Kayra Keri Küpçü, Türkiye’deki FRP anlayışının ileri gelen üstadlarından biri olarak şuan hâlâ bu konuda önemli işler yapıyor. Kayra Keri Küpçü, Türkiye’deki FRP sektörü hakkında neler düşünüyor ve neler yapmakta sorduğumuz sorulara verdiği yanıtlarla hep birlikte öğrenelim.


PCkoloji: FRP ve Fantastik Kurgu, gün geçtikçe Türkiye’deki hayran kitlesini arttırmakta. Doğrusu, bu gelişimi hızlandırmak için senin yaptığın işler takdire değer. Öncelikle, bize FRP evrenine nasıl atıldığını kısaca anlatır mısın?
Kayra Keri Küpçü: Söylediğin güzel sözler için çok teşekkür ederim Deniz. Amacımız zaten elimizden geldiğince ülkemizde FRP ve fantastik kurguyu geliştirmek, fantastik türü daha çok insana ulaştırmak. FRP’ye 1997 yılında birkaç arkadaşımın sayesinde başladım. O sırada bir yandan Yüzüklerin Efendisi kitaplarını (henüz Türkçe’si yoktu o zamanlar) okurken bir yandan da FRP oynamaya başlamıştım. Oldukça fantastik günlerdi. Sonrasında da bu türe iyice merak sararak çok fazla fantastik kitap okudum ve FRP’yi iyice araştırmaya başladım. Hemen hemen ne bulduysam okudum ve bol bol oyun oynadım. Böylece günümüze kadar gelen bir merak başlamış oldu.
PCkoloji: Yayına hazırladığın pek çok kitap ve 6 arkadaş olarak yazdığınız bir de kitap var; Anadolu Korku Öyküleri kitabında sana ait bir öykü bulunuyor. Eğer, bu bir sır değilse bize kitap hakkında ve oradaki öykün hakkında kısa bir bilgi verebilir misin?
Kayra: Bu tabii ki bir sır değil. Kitap bir grup projesi olarak ortaya çıktı ve bir konsept üzerine çalışmamız gerektiği üzerinde durduk. Konsept de daha önce denenmemiş olan Anadolu’nun içinde dedelerimizin-ninelerimizin bizlere anlattığı folklorik korku hikâyeleriydi. Ben de kitaptaki öykümde küçük bir köyde çobanlık yapan Kadir’in yitik aşkını konu aldım. Tabii bunu bir aşk hikâyesi olarak değil, ülkemizde çokça bahsedilen paranormal(normal ötesi) bir tür olarak yansıttım. Öyküde Kuran-ı Kerim’den alıntılar olduğu kadar pek çok gönderme de var. Korku türünü sevenlere bu kitabı okumalarını tavsiye ederim.
***
4 Mayıs 2012 / Yazar: Deniz KOCATÜRK / Kategori: Röportaj
Kaynak ve Devamı - PCKOLOJİ 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails