19 Şubat 2012 Pazar

Animatör roger Kupelian'la söyleşi

NEWS.am’in Hollywood’un en iyi animatörlerinden Roger Kupelian’la istisnai röportajı
Çizgi romanların anayurd Birleşik Devletlerde «Vartananats Savaşı» temalı çizgi romanlar bu tarzın hayranları arasında geniş bir yankı buldu. İnanç için yürütülen ilk savaşın tarihi çizgi roman olarak sunma düşüncesi Roger Kupelian’a ait. Kupelian Ermenistan’da «Bizans’ın Doğusu» henüz bitmemiş filmiyle (IMDB’ye göre 2013 yılında sona erecek) tanınmakta. Kupelian’ın Hollywood’un en tanınmış animasyon-grafik efekt ustalarından biri olduğunu, 1996’dan bu yana hemen tüm tanınmış ‘blockbuster’ların hazırlık çalışmasında yer aldığını kaydedelim. «Şeytanın avukatı», «Karayip Denizi Korsanları», «Yüzüklerin Efendisi», «Konstantin», «Terminator: Kurtarıcı gelsin», «X İnsanlar» filmlerinin hazırlanmasında Kupelian da yer aldı. Roger, yoğun çalışma temposuna rağmen NEWS.am’in birkaç sorusunu yanıtladı:
- Ruger, şimdi yeni bir proje üzerinde mi çalışıyorsunuz, yoksa sadece «Bizans’ın Doğusu» çalışmasıyla mı uğraşıyorsunuz?
Şimdi başka projeler üzerinde de çalışıyorum, ancak esasta «Bizans’ın Doğusu» filmiyle uğraşıyorum, çünkü bu projeyi bir an evvel bitirmek istiyorum. Her halukarda Hollywood’daki birkaç projede de vizüel efektler yaratılmasında yer alıyorum. Değil mi ki ben para kazanmak da zorundayım.
- «Bizans’ın Doğusu» düşüncesine nasıl ulaştınız? Bu temayla ilgili yeni düşünceler var mı? Niçin «Vartanants Savaşı»nı çizgi roman olarak sunmayı istediniz?
Vardan Mamikonyan ve inanç uğruna Ermeni halkının mücadele tarihi benim terbiyemde önemli bir yer tutmakta. Bunun için ebeveylerime teşekkür edebilirim. Artık olgun yaşta bu konuda çizgi roman çizmeye karar verdim, ve bu olduğu gibi hayata geçirdim. Bu projenin tv projesi ve sinematografik tasarımının temelimde çizgi roman yer almakta.
Esas amacımız, bu tarihi kahramanlık ruhunu genç okuyucuya aktarmak. Bunu tarihin Ermeni çevresinden çıkarılması ve uluslararası okuyucuya onların da takdir etmesi için (bu sebeple konuyu oldukça basitleştirdim ve daha çok vizüel efektlere büyük dikkat gösterdim) sunumu izlemekte. Güç ve yeni düşüncelere kaynaklık etmesi amacıyla yüzyılımız için Vardanants tarihini açıklığa kavuşturmak istiyorum.
- Kısa bir süre önce Serj Tankian’la işbirliği yapıyordunuz. Onun yeni şiir seçkisini resimlediniz. İlerde de Tankian’la veya başka bir Ermeni asıllı sanatçıyla beraber ortak projeler gerçekleştirmeyi düşünüyor musunuz?
Evet. Ben ve Serj Tankian bu projeleri değerlendiriyoruz, ancak ikimiz de çok başka projelerle çok meşgulüz. Her ikimiz de daima yeni, düşüncelere sahibiz. Ben ve Serj, TUMO Merkezi Danışmanlar Kurulu üyesiyiz. Diğer Ermeni asıllı tanınmış insanlar meselesi konusunda, ilede herşeyin daha görünür olacağına eminim.
«Vardanants Savaşı»na ilişkin Kupelian’ın hazırladığı çizgi romanlar dizilerinin ABD’dedeki hayranlarının önemli bir kısmının Ermeni asıllı olmadığını da kaydedelim.


Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails