19 Ekim 2011 Çarşamba

Ben 10'un "Güncelleme"si "Zam" mı Olacak?

Sayın Maliye Bakanı Mehmet Şimşek insanlarımızın “zam” dediği şeye “güncelleme deyince eleştiriler de peşinden geldi. Çizgi roman ve çizgi filmlerinden Ben 10 takip edenler de şu soruyu sordu ister istemez: Ben 10’un kimliğine büründüğü uzaylı yaratıklardan birinin adı Güncelleme idi, şimdi artık ona Zam mı denilecek? Orijinal adı Upgrade olan Güncelleme, Ben Tennison’un bedenini değiştirerek dönüştüğü uzaylı ırklarından birinin adıdır. DNA’sı Galvan Prime adlı gezegenin aylarından birinden gelmektedir.


Bu bedene dönüşen Ben 10 yeşil çizgili siyah-beyazlı bir görünüme bürünüyor.


Güncelleme karakteri nano teknolojik yapısı sayesinde şekil değiştirebildiği gibi her tür makineye girebilmekte, onları etkilemekte, kullanabilmektedir. En büyük zayıflığı yaşayan varlıklar üzerinde etkisi olmamasıdır. Tabii bir de yüksek voltajda elektrik.


Muhtemelen yukarıdaki eğlencelik soru asla yanıt bulamayacak ama biz bu bahaneyle Ben 10’un bir karakterini kısaca tanıma bahanesi yaratmış olduk.



Ümit Kireççi


"Çizgi Roman Hayatın İçinde"

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails